وزیر صنعت، معدن و تجارت از صدور و توزیع کارت های اعتباری خرید کالای مصرفی بادوام تا پایان فروردین ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۸۲۰
کارت اعتباری خرید کالا تا پایان فروردین صادر می شود

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا نعمت زاده در مورد اجرایی شدن شعار سال در بخش صنعت اظهار داشت: فرمایش مقام معظم رهبری را شعار نمی دانم بلکه به عنوان یک نقشه راه و برنامه کاری می بینم، چون وظیفه ماست که خدمتگزار مردم باشیم و تجربه های جهانی نشان داده است که جز با اتکا به توان و توجه به تولیدات داخلی، رقابت پذیری امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به تکمیل طرح های نیمه تمام و از سر گیری فعالیت واحدهای متوقف شده، گفت: به دلیل رشد منفی کل اقتصاد در سال های 91 و 92 دارای عقب افتادگی هستیم که باید جبران شود و با توجه به فضایی که در بیرون کشور در حال شکل گیری است و همچنین با برطرف شدن موانع، امسال باید حرکت جدی تری در حوزه تولید داخلی شاهد باشیم.

نعمت زاده، تأکید مقام معظم رهبری را به عنوان یک مشوق و نیرو به منظور برداشتن قدم های بزرگ تر از سوی دولت و صنعتگران دانست و افزود: چند برنامه مشخص را در دست اجرا داریم که در قدم اول، شناسایی صنایع کوچک و متوسط را در دستور کار است و بررسی ها حاکی از آن است که 70 درصد این واحدها دارای مشکل کمبود نقدینگی هستند.

وی با اشاره اینکه واحدهای بزرگ تر به نحوی در اداره امور خود موفق بوده اند، از ارائه تسهیلات به واحدهای متوقف شده کوچک و بزرگ خبر داد و گفت: یک سری از این واحدها نیز دارای مشکل در زمینه فناوری هستند که ضمن برنامه ریزی مشترک با بسیج نیروهای متخصص، اقداماتی در شهرک های صنعتی شروع شده که باید با توان بیشتر دنبال شود.

نعمت زاده همچنین در حوزه بازار و تحریک تقاضا ابراز امیدواری کرد که کارت های اعتباری خرید کالای مصرفی بادوام تا پایان فروردین ماه صادر شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی رکود و تورم را دو مشکل بزرگ در اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: این دو مسئله، گاهی در تضاد هستند و در شرایطی که در تلاش برای کاهش تورم هستیم، نمی توان رونق ایجاد کرد و این کار باید به صورت منطقی دنبال شود. ما نیز خواهان به دست آمدن نقدینگی هستیم تا بتوانیم کار را پیش بریم.

وزیر صنعت با اشاره به افت قیمت های جهانی و برخی مسائل بین المللی و داخلی در سال 94، گفت: در سال گذشته، 2 درصد در صادرات صنعتی و غیر نفتی کاهش داشتیم اما خوشبختانه در زمینه صنعت و کشاورزی شرایط به نحوی بود که صادرات غیرنفتی یک میلیارد دلار بیش از کل واردات بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها