رسانه ملی در استان ها

بهار در گلستان

از سال1350 تا سال 1357 رادیو گرگان و ساری تحت سرپرستی مرکز رشت بودند و به عنوان زیرمجموعه آن مرکز به فعالیت می‌ پرداختند که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هر یک به طور مستقل به کار خود ادامه دادند.
کد خبر: ۸۹۰۷۹۶
بهار در گلستان

به گزارش جام جم سیما ، همچنین دو فرستنده پرقدرت رادیویی بندرترکمن در 12 فروردین سال 1362 شروع به کار کرد و از همان سال نیز تولید و پخش برنامه‌های برون‌مرزی مرکز به زبان ترکمنی آغاز شد. برنامه‌های برون‌مرزی هم‌اکنون شامل پنج ساعت در روز است، که علاوه بر تحت پوشش قرار دادن کشور ترکمنستان، مناطقی از تاجیکستان، افغانستان و پاکستان را نیز دربر می‌گیرد.

ضمنا همه روزه غیر از جمعه‌ها روزانه 150 دقیقه برنامه محلی ترکمنی تهیه و برای مردم ترکمن‌زبان استان پخش می‌شود.

برنامه‌سازی تلویزیونی در این مرکز از آبان ماه 1369 آغاز شد، به این ترتیب که آثار تولیدی محلی و برخی برنامه‌ها که به زبان ترکمنی تولید می‌شد، از مرکز مازندران پخش می‌شد.

سیمای مرکز گلستان به طور مستقل در نیمه اول سال 1378 رسما به بهره‌برداری رسید که هفته‌ای 600 3 دقیقه برنامه‌سازی داشت. 27 اسفند سال 1383 با افتتاح شبکه استانی، سیمای مرکز با تولید و پخش روزانه260 دقیقه برنامه فعالیت خود را به طور جدی آغاز کرد.

تولید تله فیلم چند گرم شانس، مستند عروس وامنان، مستند سه قسمتی کاسپین در سیما و نمایش سرداران شهید (30 دقیقه)، مستند داستان یک زندگی با موضوع سرداران شهید و شهدا مدافع حرم (30 دقیقه)، یک جرعه عاشقی، جنگ انقلاب با حضور در شهرستان‌های مختلف استان در رادیو از مهم‌ترین برنامه‌های صدا و سیمای در سال 94 بوده است.

ویژه‌برنامه سال تحویل با نام عیدانه به مدت پنج ساعت و ویژه برنامه نسیم بهاری 13 قسمت 90 دقیقه‌ای در طول ایام نوروز در سیما و برنامه صبحگاهی گلستان بهاری و برنامه عصرگاهی بهار در گلستان در ایام عید از صدا و سیمای استان گلستان روی آنتن می‌رود.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها