رسانه ملی در استان ها

استقبال نوروزی از هامون

در 20 اردیبهشت 1381 با افتتاح شبکه استانی رادیو، تحولی عظیم در عرصه فرهنگی استان سیستان و بلوچستان با تولید و پخش روزانه ده‌ها ساعت برنامه رادیویی ایجاد شد و امروزه صداوسیمای سیستان و بلوچستان با داشتن شش مرکز رادیویی، یکی از مناطق بزرگ رادیویی کشور محسوب می‌شود. شبکه استانی صدا به‌صورت دیجیتال در کانال 33 و در ماهواره Badr5، فرکانس 12264، S.R : 27500، FEC: 4/3، POL: vertical و به‌صورت آنالوگ در فرکانس 94 برای شنوندگان پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۷۳۶
استقبال نوروزی از هامون

به گزارش جام جم سیما ، سیمای محلی مرکز سیستان و بلوچستان در 25 مهر 1351 با یک فرستنده پر قدرت 50 وات که شعاع برد آن ده کیلومتر بود، رسما افتتاح شد و برنامه‌های تولیدی آن تا قبل از انقلاب اسلامی تنها پخش خبر بود.

تا قبل از افتتاح شبکه هامون سیمای مرکز، هفته‌ای 5 ساعت برنامه شامل یک بخش خبری 15 دقیقه‌ای به طور روزانه و چندین برنامه تولیدی در روزهای جمعه تولید و پخش می‌کرد. شبکه استانی سیما با نام هامون در 13 بهمن 1382 رسما با هشت ساعت برنامه در روز افتتاح شد که هم‌اکنون این میزان به 17 ساعت پخش در روز رسیده است.

شبکه استانی هامون در استان به‌صورت دیجیتال در کانال 33 و در ماهواره، Badr5، فرکانس 11900، S.R: 27500، FEC: 3.4، POL: vertical، و به‌صورت آنالوگ در کانال 39 برای بینندگان پخش می‌شود.

مستند‌های اقتصاد پویا، پیروک، همسایه مهربان من و شمیم انتظار، مهر همبستگی و آوای همدلی از مهم‌ترین برنامه‌های رادیویی و سریال شمبل و شاهی، سریال ماهین زند، فیلم مستند چمروک، انیمیشن دوستان و مجموعه جنگ شبانه هامون تا مکران از مهم‌ترین تولیدات رادیویی و تلویزیونی در سال 94 بوده است.

صدا و سیمای سیستان و بلوچستان در ایام نوروز با تدارک برنامه‌های سال نو سلام، بهار و بهارگاه، بهارانه در رادیو و هفت‌سین و بوی بهار، بخش‌های مختلفی را تهیه و آماده پخش کرده است.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها