رسانه ملی در استان ها

استفاده از ظرفیت‌های موسیقیایی در صدا و سیمای کردستان

در آبان 1375شبکه استانی صدای مرکز کردستان با تولید و پخش برنامه‌های محلی کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر 24 ساعت در شبانه روز به زبان‌های کردی و فارسی برنامه تولید و پخش می‌کند. شبکه استانی سیمای مرکز کردستان در 25 آذر 1380 با تولید و پخش پنج ساعت برنامه در روز افتتاح شد و روزانه با هشت ساعت برنامه در روز به کار خود ادامه داد . همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان سال 92 پخش برنامه‌ها 24 ساعته شد .
کد خبر: ۸۹۰۷۲۳
استفاده از ظرفیت‌های موسیقیایی در صدا و سیمای کردستان

به گزارش جام جم سیما ، برنامه‌های رادیویی نوقله کردی و هه تایک و هه تادو و برنامه‌های تلویزیونی چریکه شه و ریگا در سیما از مهم‌ترین تولیدات صدا و سیمای کردستان در سال 94 به‌شمار می‌آیند.

برنامه‌های بهارر کورده واری و جیزوانی بهار در رادیو و برنامه‌های تلویزیونی سالی تازه هاتوه و سریال شاکی نیز در ایام نوروز برای هموطنان کردی از صدا و سیمای کردستان روی آنتن خواهد رفت.

افزایش سهم شهرستان‌ها در برنامه‌های تولیدی صدا و سیما، افزایش تعامل با مخاطبان از طریق توجه به فولکلور و فرهنگ مردم با تاکید بر موسیقی اصیل کردی از مهم ترین دستاوردهای صدا و سیمای کردستان به شمار می‌رود.

این شبکه در زمینه ارتقای کیفی برنامه‌های روتین با توجه به افزایش نمره‌های ارزیابی در چند برنامه مطرح همچون په‌پولکان نیشتمان، چریکه‌ شه‌و، ریگا و گفتمان این شبکه موفق به کسب عنوان بهترین از میان 33 شبکه استانی شده است.

کسب رتبه اول در حوزه برنامه‌های صبحگاهی توسط «سلاو کوردستان» و کسب رتبه دوم در تولید برنامه‌های چالشی با هدف توسعه و اطلاع‌رسانی توسط برنامه «گفتمان» نیز از دیگر توفیقات سیمای شبکه کردستان در سال 94 بوده است.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها