بهبود شرایط اقتصادی کشور اولویت‌ اصلی مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که بهبود شرایط اقتصادی کشور، اولویت اصلی مجلس است، اظهار کرد: سروصداهای حاشیه‌ای برای کشور مضر است، بنابراین باید وقت مسئولان صرف رفع مشکلات اقتصادی کشور شود.
کد خبر: ۸۹۰۲۰۶

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار کارکنان اداره ترابری مجلس با تاکید بر حل مشکلات بیکاری و تورم در کشور ادامه داد: شرایط اقتصادی سخت کشور، مانند مشکلات بیکاری و تورم باعث شده است شرایط کاری نمایندگان سخت شود و بنده نیز که به شهرستان‌ها سفر می‌کنم، مطالبه بسیاری از مردم، رفع مشکل بیکاری است و سایر نمایندگان نیز با این موضوع روبه‌رو هستند، اما دستشان خیلی باز نیست.

وی افزود: برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به همت و مجاهدت وجود دارد که امیدواریم مسیر پیشرفت کشور هموار شود. وی با بیان این‌که پس از به سرانجام رسیدن توافق هسته‌ای، امیدواریم فضای رونق و کسب و کار ایجاد شود، گفت: البته باید همت داشت و از مشاجره پرهیز کرد و به اصل موضوع پرداخت.

رئیس مجلس افزود: مذاکرات هسته‌ای در سال جاری به نتیجه رسید و سنگی از جلوی پای مردم برداشته شد و این موضوع در مهر ماه در مجلس به تصویب رسید و با تذکرات و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری، دستور اجرای برجام صادر شد. همچنین در سال جاری انتخابات باشکوه مجلس بخوبی انجام گرفت. لاریجانی با بیان این‌که مجلس نهاد قانونگذاری و تصمیم‌گیری در کشور است گفت: امیدواریم مجلس آینده، پرکار و وظیفه‌شناس باشد و با خدمت به مردم از حضورشان در انتخابات قدردانی شود.

پیام تبریک نوروزی لاریجانی به رؤسای مجالس 10 کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در آستانه عید نوروز در پیامی به رؤسای مجالس ده کشور جهان تبریک گفت.

در پیام لاریجانی آمده است: اعتقاد راسخ دارم شرایط کنونی و چشم‌انداز تحولات منطقه، ضرورت ایجاد ساختارهای امنیتی جدید براساس همکاری و تعامل نزدیک میان همه کشورها را بیش از گذشته نمایان ساخته و حل چالش‌های اساسی کنونی و مقابله با تهدیدهای پیش رو در گرو همکاری نزدیک همه کشورهاست.

رئیس مجلس افزوده است: در این میان گفت‌وگوهای پارلمانی میان مجالس جزء مهمی از هرگونه ساختار ثبات‌بخش برای منطقه خواهد بود.

در ادامه این پیام آمده است: در فضای کنونی پس از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، جمهوری اسلامی ایران از هرگونه همکاری منطقه‌ای بویژه با همسایگان براساس احترام متقابل و همکاری برای ایجاد امنیت، پیشرفت و توسعه همه‌جانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استقبال می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها