هر ساله با فرا رسیدن شب چهارشنبه آخر سال، شاهد هستیم که به دلیل شادی‌های غیرمتعارف، تعداد زیادی از شهروندان دچار آسیب‌های متعدد جسمی می‌شوند. برای جلوگیری از وقوع چنین رخدادهای تلخی، در وهله اول از خانواده‌ها انتظار داریم که در مراسم چهارشنبه‌ سوری، بچه‌هایشان را تنها نگذارند و در این شب سعی کنند با فرزندانشان همراه باشند.
کد خبر: ۸۸۹۷۲۳
امروز بچه‌ها را تنها نگذارید

کنترل ورود و خروج بچه‌ها در این شب و مراقبت بیشتر از آنها باعث می‌شود که آنها دچار حوادث تلخ چهارشنبه‌سوری نشوند.

همچنین از خانواده‌ها انتظار داریم که در شب چهارشنبه آخر سال در محیط‌های باز و شلوغ کمتر تردد کنند، زیرا در این محیط‌ها، احتمال انفجار مواد محترقه زیاد است و خطر آسیب دیدن در این اماکن بیشتر می‌شود.

علاوه بر آن، کوچه‌های تنگ و تاریک هم محیط‌های امنی برای تردد در شب چهارشنبه‌ سوری نیست، زیرا احتمال آسیب دیدن در این محیط‌ها نیز برای خانواده‌ها زیاد است. در این شرایط، بهتر است خانواده‌ها در محیط‌های امن که ورود و خروج افراد در آن کنترل شده است و فضای جولان کمتری برای متخلفان وجود دارد، حضور داشته باشند.

در بین افرادی که در شب چهارشنبه آخر سال، دچار صدمات جسمی می‌شوند، نوجوانان و جوانان دانش‌آموز، بیشترین قربانیان این حوادث هستند.

خیلی از نوجوانان و جوانان به دلیل یاد نگرفتن مهارت ابراز شادی سالم، هیجانشان را به بدترین و مخرب‌ترین شکل تخلیه می‌کنند؛ طوری که هم خودشان و هم اطرافیانشان دچار صدمات جبران‌ناپذیری می‌شوند.

افزون بر این‌که در این شب، آلودگی صوتی به حد اعلای خود می‌رسد، نارنجک‌های کوچک با توان ایجاد ترکش هم خطرات این شب را برای عابران، مضاعف می‌کند.

نکته تاسف‌بار اینجاست که دلالان و فروشندگان غیرقانونی این وسایل محترقه، گاهی از خود نوجوانان برای تبلیغات و فروش این وسایل استفاده می‌کنند و با پرداخت مبلغی اندک به این نوجوانان، فروششان را بالاتر می‌برند.

براساس گزارش‌های ما، بیشترین نقاط آسیب‌دیده بدن در شب چهارشنبه‌سوری، چشم‌ها، دست‌ها و صورت است که دچار سوختگی‌های شدید می‌شود البته مواردی هم داشته‌ایم که افرادی به دلیل انبار کردن مواد محترقه در منزل و انفجار آن، دچار صدمات جانی جبران‌ناپذیر و حتی مرگ شده‌اند.

به دلیل همین عواقب ناگوار، از خانواده‌ها توقع داریم که در این شب به موارد ایمنی، بیشتر از پیش توجه داشته باشند و فرزندانشان را به حال خود رها نکنند.

دکتر امین صابری‌ نیا - رئیس اورژانس کشور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها