گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن:

ایران از توقف جنگ و آغاز گفت‌وگو در یمن حمایت می‌کند

فرمانده سپاه قدس گفت: عده‌ای به دنبال این هستند که ایران را در منطقه کشوری ماجراجو معرفی کنند در حالی‌که ما دفاع از جان و مال مسلمین را ماجراجویی نمی‌دانیم.
کد خبر: ۸۸۹۲۴۸
ایران به دنبال ماجراجویی نیست

به گزارش جام جم آنلاین ، سردار قاسم سلیمانی عصر یکشنبه در یادواره شهدای مسجد الرسول (ص) اظهار داشت: دشمنان به دلیل اینکه اصول آگاهی بخشی ایران با اصول آنها مطابقت ندارد، نمی توانند آن را تحمل کنند و عنوان می کنند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ماجراجویی است.

وی با تاکید بر اینکه ایران به دنبال ماجراجویی نیست، افزود: متاسفانه برخی از افراد ندانسته و از روی ناآگاهی این موضوع را تبلیغ می کنند و نمی دانند که کار گریز از مرکزی از سوی ایران در دنیا صورت نمی گیرد.

سردار سلیمانی وجه تمایز ایران با سایر کشورهای جهان را در دموکراسی موجود در کشور و استقلال همه جانبه دانست و گفت: این وجه تمایز مثبت، پاک و نمونه است.

در جلسات و پچ‌پچ‌های سیاسی طوری رفتار نشود که گمان ماجراجویی ایران برود

وی عنوان کرد: در ایران اسلامی در تمامی حوزه ها اعم از نیروهای مسلح، اقتصاد و تمام تصمیم گیری ها استقلال کامل وجود دارد و نیاز است که در جلسات و پچ‌پچ‌های سیاسی به گونه ای رفتار شود که برخی تصور نکنند ایران به دنبال ماجراجویی است.

سردار سلیمانی تکفیر را آتشی در خانه برادران سنی دانست و اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که در جهان اهل سنت حریم انسانیت توسط گروه های تکفیری بیش از هر زمان دیگری مورد تهدید و هجوم قرار گرفته است.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه دشمنان با ایجاد گروه های تکفیری به دنبال به زانو در آوردن جمهوری اسلامی ایران و شیعه بودند، گفت: آیا اینکه ایران اسلامی از جان و مال مسلمانان دفاع کند به معنای ماجراجویی است؟

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه گروه های تکفیری دو هزار زن جوان را بین خود خرید و فروش و مساجد و امکان مسلمانان را تخریب می کند، گفت: آیا ایستادگی در برابر این جنایات عیب است؟

ایران به مرکز و محور عالم اسلام و تشیع تبدیل شده است

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به مرکز و محور عالم اسلام و تشیع تبدیل شده است، گفت: همین امر مسبب افزایش دشمنی ها با جمهوری اسلامی شده است.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی هیچگاه به دنبال ماجراجویی نبوده است، افزود: این جریان که علت دشمنی های آنها ماجراجو بودن ایران است، هرگز درست نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنی ها و سلاح هایی که علیه ما به کار گرفته می‌شود نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: ایران اسلامی صلح طلب بوده و همواره با مدارا و صبورانه رفتار کرده است و تاکنون هیچ گزندی از سوی ایران به کشورهای همسایه وارد نشده است.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه ایران اسلامی در هیچ کجا تعرضی نداشته است، ادامه داد: در طول تاریخ هیچگاه ایران اسلامی نسبت به سعودی ها به رغم نامشروع بودنشان و اینکه مردم هیچگونه نقشی در سلطه و حکومت ندارند و در واقع این حکومت در سطله یک خانواده است؛ ماجراجویی نکرده و اتفاقا برعکس این جریان، این سعودی‌ها بودند که علیه ما و اسلام همواره به دنبال ماجراجویی بوده اند.

مرام جمهوری اسلامی ایران در مردم، رهبری و قانون خلاصه شده است

سردار سلیمانی با اشاره به جنایات عربستان در یمن گفت: مشاهده می کنیم که در یک سال گذشته، یک کشور به ظاهر اسلامی بدون رعایت هیچگونه موازین اسلامی، انسانی و حقوقی مردم این کشور را به خاک و خون می کشد.

وی با اشاره به اینکه مرام و اصول جمهوری اسلامی ایران در مردم، رهبری، قانون و حکومت خلاصه می شود، ابراز کرد: ما در هیچ کشوری به دنبال این نبودیم که برادران سنی را شیعه کنیم و اتفاقا برعکس، جان خود را سپر سنی‌ها کرده ایم.

سردار سلیمانی پیوند مردم با فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله بهترین راهکارهای مقابله با شبیخون دشمنان دانست و افزود: شهدا سه اصل و ویژگی داشتند که عبارت است هجرت از خود، مجاهدت و پایبندی به عهدی که بر مبنای مصادیق قرآنی بسته اند.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه به دلیل تغییرات جهانی امروز شرایط عالم شیعه متفاوت از گذشته است، ادامه داد: اگر فردی پایبند دفاع از جمهوری اسلامی و انقلاب نباشد به اصول دین پایبند نیست و برای دفاع از اسلام باید در مساجد ترویج معنویت با جهت مشخص همراه باشد.

دفاع از اسلام بدون دفاع از ولایت فقیه غیرممکن است

وی با اشاره به اینکه امام راحل، ولایت فقیه را لازمه ایجاد حکومت اسلامی می دانستند، ادامه داد: امروز دفاع از اسلام بدون دفاع از ولایت فقیه غیرممکن است و برای حفظ اسلام در حاکمیت باید این اصل را مورد توجه قرار دهیم.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه اگر جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نبود، امروز عتبات در عراق مورد تهدید دشمنان قرار می گرفت، افزود: امروز با وجود موج‌های متلاطمی که وجود دارد، شاهد امنیت و آرامش در کشور هستیم که این شرایط به یمن وجود ولایت فقیه محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با اصل اساسی شیعه یعنی ولایت فقیه مشکل دارند، افزود: تاثیرگذاری سپاه پاسداران و بسیج و روحانیت دلیل دشمنی های استکبار با آنهاست.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه ایران اسلامی برای حفظ کرامت مردم عراق جان داده است، گفت: اینکه ایران عراق را بلعیده است ادایی نادرست از سوی دشمنان است چرا که دشمنان نمی تواند حقیقتی که دیروز پنهان بوده و امروز آشکار شده است را برتابند.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه نقش علما در دوران دفاع مقدس و انقلاب ارزنده بوده و باید دست آنها را بوسید، افزود: خداوند توفیق دهد از راه شهیدان جدا نشویم و با اتصال به آنجا وظیفه خود را به سرانجام برسانیم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها