انتقاد لاریجانی از ادامه تحریم‌ها در مبادلات بانکی

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ادامه روند تحریم در مبادلات بانکی اظهار کرد: مدتی است که از امضای توافق نامه هسته‌ای می‌گذرد و در این مدت ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است، اما متاسفانه هنوز از طرف مقابل، این تعهدات به‌طور کامل اجرایی نشده است.
کد خبر: ۸۸۶۵۴۲

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار لازار کومانسکو، وزیر امور خارجه رومانی گفت: پیش زمینه انجام مراودات اقتصادی و تجاری میان ایران و کشورهای دیگر، تسهیل در مبادلات و امور بانکی است که این امر هنوز در حد مطلوب صورت نگرفته و امیدوارم که این مشکل هر چه سریع تر برطرف شود. وی افزود: اکنون بحران‌های منطقه‌ای در وضعیتی قرار دارد که اگر برای حل آن به یک سازوکار واحد دست پیدا نکنیم، شرایط حادتری را شاهد خواهیم بود.

همچنین در این دیدار لازار کومانسکو، وزیر خارجه رومانی گفت: هدف از سفر من به ایران این است که پیام‌های دوستی رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و مسئولان کشور رومانی را به شما ابلاغ کنم و امیدوارم که بتوانم با تصویب قطع‌ نامه هسته‌ای دور جدیدی از روابط را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین تمایل دارم علاقه‌مندی اتحادیه اروپا را برای همکاری‌های بیشتر با ایران ابراز کرده و به این نکته اشاره کنم که برای اتحادیه اروپا، جمهوری اسلامی ایران یک شریک مهم، نه تنها در سطح مسائل بین‌المللی بلکه در حل مسائل منطقه‌ای است. لازار کومانسکو خاطرنشان کرد: درخصوص مسائل بین‌المللی ما باید بتوانیم به طور مرتب رایزنی هایمان را انجام دهیم تا به یک ثبات و امنیت در منطقه دست پیدا کنیم و مطمئنم که اتحادیه اروپا از این گفت‌وگوها حمایت خواهد کرد.

کارشکنی عامل تاخیر می‌شود نه توقف

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با اشاره به تاخیر در رفع تحریم‌های بانکی تاکید کرد: سنگ‌اندازی آمریکا در اجرای برجام عامل توقف اجرای این توافق نخواهد شد. علاءالدین بروجردی اظهار کرد: با توجه به این‌که تاخیر در رفع تحریم‌های بانکی اروپا متاثر از عدم همکاری آمریکایی‌هاست، باید گفت درباره کارشکنی واشنگتن در اجرای برجام تردیدی وجود نداشته و ندارد. وی با بیان این‌که آمریکا دشمن ملت ایران است، تاکید کرد: این کشور غیر قابل اعتماد است و در عرصه اجرای برجام نیز تلاش دارد با سنگ اندازی، مانع اجرای درست و بموقع آن شود. بروجردی ادامه داد: واشنگتن از فضایی که برای کشورهای دیگر در ارتباط با حضور در اقتصاد ایران فراهم شده است ـ و چنین جایگاهی برای آنها وجود ندارد ـ به سمت بر هم زدن برجام رفته، اما اقبال کشورهای دیگر و پایبندی ایران به تعهداتش، مانع رسیدن آمریکا به هدفش می‌شود. وی گفت: شاید این سنگ اندازی‌ها باعث تاخیر در اجرای کامل و درست تعهدات غرب شود، اما طبق توافق‌های از پیش تعیین شده،این کارشکنی‌ها سرانجام به توقف برجام منجر نخواهد شد.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز پیش از این با تأکید بر این‌که ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود به صورت کامل ادامه می‌دهد یادآور شد، طرف غربی در اجرای تعهدات خود در برجام از جمله در لغو تحریم‌های بانکی تأخیر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها