
رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکارصداوسیما روز گذشته با بیان این مطلب، افزود: این رقم در حالی بهدست آمده است که شاهد افزایش روزافزون روزنامهها، شبکههای خبری اجتماعی، سایتهای خبری و بخشهای فارسی زبان شبکههای ماهوارهای هستیم.
دکتر جعفر عبدالملکی با اشاره به انتخابات هفتم اسفند گفت: مهمترین چهره این انتخابات، مردم بودند که برنده واقعی این آزمون بزرگ شدند و احزاب و جناحها و افراد مستقل که به مجلس دهم راه یافتند، وامدار این مردم هستند.
وی تصریح کرد: اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه یک رسانه است. طبق تازهترین نظرسنجی کشور، میزان اعتماد عمومی به اخبار رسانه ملی 62 درصد است.
بنابراین حفظ این اعتماد به عنوان سرمایه رسانه ملی، مستلزم کار جدی و کارشناسی درست است.
رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکارصداوسیما گفت: رسانه ملی تا ساعاتی پیش از شروع رأیگیری، میزان مشارکت مردم تهران را 7/49 درصد و در کل کشور 2/62 درصد پیشبینی کرده بود که بسیار نزدیک و مماس با رقم اعلامی وزارت کشور است که این امر نشاندهنده روند صحیح مطالعات مردمی توسط رسانه ملی و میزان دقت بالای تحقیقات این مرکز پژوهشی است. محورهای این نظرسنجی شامل میزان مشارکت، خواستهها و مطالبات مردم از نامزدها، نامزدهای مطلوب و منابع کسب خبر بود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد