پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی

شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی اگر چه در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه پایان یافته و نتایج آن از سوی وزارت کشور اعلام شده، اما در برخی حوزه‌ها از جمله کلانشهرها شمارش آرا ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۵۲۱۴

بر اساس گزارش‌هایی که از کاندیداهای راه یافته به مجلس دهم و گرایش سیاسی آنها تا کنون منتشر شده است تا زمان تنظیم این گزارش، 58 درصد کاندیداهای راه یافته به مجلس دهم اصولگرا، 26 درصد اصلاح‌طلب و 16 درصد اعتدالگرا ـ مستقل هستند. با این حال نتایج اولیه انتخابات مجلس در تهران حکایت از پیروزی نسبی فهرست اصلاح‌طلبان دارد.

همچنین آن‌طور که عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دیروز در گفت‌وگو با بخش خبری تلویزیون بیان کرد از نظر سلامت و قانونی بودن انتخابات نیز تاکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور مشکلی مبنی بر ابطال صندوق آرا وجود نداشته و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی ـ نظارتی و انتظامی و امنیتی بسیار عالی بود. رحمانی‌فضلی افزود: ما در تلاش هستیم اتقان و دقت و سلامت انتخابات را افزایش دهیم، به همین دلیل با دقت تمام و با هماهنگی کامل شمارش آرا را انجام می‌دهیم.

وزیر کشور همچنین با تکذیب برخی شایعات درباره دلیل تاخیر اعلام نتایج تهران گفت: دلیل تاخیر این بود که منتظر صورتجلسه نهایی بودیم و برای این‌که صحت و دقت خود را افزایش دهیم در مراحل مختلف شمارش، صورتجلسه انجام شده و فرم‌ها با دقت پر شد و در نهایت هم شورای نگهبان آرا را تائید کرد. وی افزود: برای ما مهم افزایش صحت و دقت است و همین مساله باعث می‌شود اعلام نتایج کمی زمان ببرد.

وزیر کشور درباره زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات هم گفت: احتمالا نیمه دوم فروردین یا نیمه اول اردیبهشت مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی هم تاکید کرد: انتخابات سراسر کشور در نهایت امنیت کامل برگزار شد و تمامی مرزها تحت کنترل بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها