جنگ تازه‌واردها با مدعیان سنتی

با پایان یافتن مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال، چهره تیم‌های مدعی مشخص شد. بانک سرمایه، پیکان، شهرداری ارومیه و ثامن‌الحجج خراسان، چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی هستند. این تیم‌ها در مرحله پلی‌آف به صورت برنده 3 از 5 بازی به میدان می‌روند تا چهره فینالیست‌های این فصل مشخص شود. نکته متمایزکننده دیگر در میان این چهارتیم تفاوت بسیار زیادی است که در جذب بازیکنان ملی‌پوش و وضعیت مالی دارند.
کد خبر: ۸۸۴۴۰۱
جنگ تازه‌واردها با مدعیان سنتی

نخستین تجربه سرمایه

بانک سرمایه امسال برای نخستین بار وارد لیگ برتر والیبال شد. این تیم، همان ابتدا با بودجه بالایی که داشت، توانست چهار ملی‌پوش مطرح از‌جمله شهرام محمودی، محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مهدوی را جذب کند. همچنین با خرید ژیگادلو، پاسور خوش نام لهستانی تیمی قدرتمند ساخت. هرچند سرمایه‌ای‌ها در ابتدای فصل نمایش خوبی از خود نشان ندادند، اما در ادامه توانستند بیشترین پیروزی را از آن خود کنند و تا به اینجای کار صدرنشین بمانند.

بازی‌های پرنوسان

پیکان پرافتخارترین تیم والیبال ایران و آسیا هم در این فصل پرمهره‌ترین تیم را در لیگ برتر از آن خود کرد. تیمی که امیر غفور، مهدی مرندی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی و سامان فائزی را به همراه دو لژیونر کاربلد یعنی نیکولوف و ورمیلیو خرید و همچنین در نیمکت با وجود حضور محمدجواد معنوی‌نژاد، فرهاد سال‌افزون و رضا صفایی تیمی کامل ساخت. پیکانی‌ها که همیشه از نظر مالی تامین هستند و با داشتن باشگاهی حرفه‌ای دغدغه‌ای جز بازی کردن ندارند، در این فصل بازی‌های سینوسی زیادی داشته‌اند. پیکان در اکثر بازی‌های خود حتی با تیم‌های میانه جدولی دچار چالش شد و در آخرین بازی مرحله پلی اف لیگ برتر، مقابل متینی‌ها تا مرز حذف پیش رفت.

دوراز صدرنشینی

شهرداری ارومیه، تیم سوم جدول و باشگاهی که مهد والیبال ایران هم محسوب می‌شود، امسال در جذب بازیکن چندان خوش‌ اقبال نبود. ارومیه‌ای‌ها در اوایل فصل، بابک فیاضی یکی از اصلی‌ترین مهره‌های خود را از دست دادند و خرید پر سر و صدای آرش کشاورزی در میانه‌های راه نیز چندان سودی برایشان نداشت. سعید معروف کاپیتان بومی این تیم هم که سال گذشته در اواسط فصل به روسیه رفته بود، امسال نتوانست کار ویژه‌ای برای تیمش انجام دهد. حتی در خیلی از بازی‌ها و به گفته کارشناسان، فاصله زیادی با معروف همیشگی داشت و به همین علت، از سوی جهانگیر سیدعباسی، سرمربی تیمش تعویض می‌شد. البته رقم بالای قرارداد بازیکنان این تیم در شرایطی که باشگاه از سال گذشته هم بدهی داشت باعث ایجاد جو ناآرام و بدهی‌های جدید شد که تاثیرش در عملکرد بازیکنان مشهود بود.

بدون پول تا نیمه نهایی

ثامن‌الحجج خراسان هم همچون بانک سرمایه، نخستین حضورش را در لیگ برتر تجربه کرد، اما با یک تفاوت بزرگ. ثامنی‌ها تا به این جای کار،‌ درصد بسیار اندکی از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند، با وجود این، توانستند به جمع چهار تیم برتر برسند. جبار قوچان‌نژاد، سرمربی تیم سال گذشته هم توانسته بود تیم میزان را با همین بحران مالی به نیمه‌نهایی برساند، هرچند نمی‌توان منکر نقش پررنگ امیر حسینی، کاپیتان با‌سابقه این تیم شد که بارها در شرایط بحرانی بازی را به نفع تیمش تغییر داد.

نیلوفر حامدی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها