مردی که با تبلیغات اینترنتی به بهانه برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی و اعطای دکترای افتخاری به افراد از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۸۸۱۸۳۴
اعطای دکترای افتخاری، ترفندی برای کلاهبرداری

به گزارش جام‌جم ، چند روز پیش ماموران فتای استان خراسان رضوی هنگام بررسی فضای مجازی با سایتی روبه‌رو شدند که مدیر آن مدعی اعطای مدرک دکترای افتخاری بود. این فرد عنوان کرده بود، پس از شرکت متقاضیان در کارگاه آموزشی و همایش صلاحیت مدیران و کارآفرینان، به افراد شایسته دکترای افتخاری اعطا خواهد شد.

بررسی این سایت نشان می‌داد افراد برای حضور در این کارگاه و همایش که طی چند مرحله برگزار می‌شود، باید مبلغ 2.5 میلیون تومان پول به حساب این شرکت واریز می‌کردند.

ماموران پلیس فتا که احتمال می‌دادند فعالیت این شرکت برای کلاهبرداری باشد، تحقیقات نامحسوس را در این زمینه آغاز و با شناسایی دفتر این شرکت در یکی از محله‌های مشهد، سه مرد و یک زن را در آنجا دستگیر کردند.

این افراد با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی بازجویی شدند که مشخص شد یکی از آنها مدیر سایت موردنظر بوده و سه نفر دیگر کارمندان او بودند.

مردی که سایت اینترنتی را راه‌اندازی کرده بود در بازجویی اعتراف کرد هدفش از این کار فقط کلاهبرداری بوده و با فریب افراد به بهانه شرکت در کارگاه آموزشی و همایش، آنها را به دام انداخته و از هر کدام 2.5 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: با اعتراف متهم و همدستانش برای آنها قرار قانونی صادر شد.

وی با هشدار به مردم از آنها خواست اگر قصد شرکت در همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی را دارند، درباره واقعی بودن این شرکت‌ها و فعالیت‌هایشان اطمینان پیدا کنند و بعد پول به حساب آنها واریز کنند. از مردم می‌خواهیم چنانچه متوجه فعالیت چنین شرکت‌هایی با اهداف کلاهبرداری شدند، موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها