یکی از کاربران نرم‌افزار شبکه اجتماعی "تیندر" به وسیله برقرار کردن روابط عاشقانه با ۲ کاربران زن، مبلغ ۲۶ هزار دلار سرقت کرد.
کد خبر: ۸۸۳۷۶۵
سرقت ۲۶۰۰۰ دلاری از طریق یک شبکه اجتماعی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از گاردین؛ یکی از کاربران نیویورکی نرم افزار موبایلی "تیندر" با حربه برقراری روابط عاشقانه و با طرح این نقشه که یک از اعضای خانواده‌ وی دچار سرطان شده‌است، از دو کاربر دیگر این نرم‌افزار مبلغ 26 هزار دلار سرقت کرد.

نخستین سرقت این فرد که "براندن کیم" نام دارد، در جولای 2015 به این صورت بود که با برقراری ارتباط با یکی از کاربران این نرم‌افزار و پس از جلب اعتماد وی، به او می‌گوید: خواهر من از سرطان رنج می‌برد و من هم پولی برای درمان او ندارم؛ براندن کیم به همین وسیله مبلغ 14 هزار دلار از این کاربر دریافت می‌کند.

سرقت دوم وی نیز به همین صورت انجام گرفت با این تفاوت که با قربانی بعدی خود از سرطان داشتن مادر خود می‌گوید و به همین وسیله 12 هزار دلار از او دریافت می‌کند؛ در هر دو مورد کیم 34 ساله به این دو کاربر چک‌هایی می‌دهد که هر دو نیز برگشت می‌خورد.

یک افسر ویژه پلیش از نیویورک که با مادر این شخص 34 ساله در ارتباط بوده است، می‌گوید: خواهر و مادر این شخص هیچ‌کدام سرطان ندارند؛ اینگونه سرقت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهایی که کاربران را با یکدیگر ارتباط می‌دهند، از سال گذشته بسیار افزایش یافته است.

از جرایم دیگری که کیم در شبکه‌های مجازی انجام داده می‌توان به سرقت اطلاعات کارت یکی از مشتریان خود اشاره داشت که وی آن را به سرویس پرداخت ونمو (Venmo) که یک سامانه برای پرداخت از طریق موبایل و اینترنت است، متصل می‌کند و به همین وسیله کارت خود را 13 هزار دلار شارژ می‌کند.

گزارش FBI در سال 2014 نشان می‌دهد که بیش از 5 هزار سرقت از طریق برقراری روابط عاشقانه در شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاده که به سرقت حدود 87 میلیون دلار ختم شده است ضمن اینکه FBI اعلام کرده که بیشتر این سرقت‌ها از زنان بالای 40 سال انجام گرفته است.

منبع:تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها