با مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی

«اترک» تولید آثار فاخر با ظرفیت‌های استانی

با افتتاح فرستنده‌های پخش دیجیتال صورت گرفت

تجهیز پخش تلویزیونی به نسل سوم دیجیتال

همزمان با دهه فجر، فرستنده‌های پخش دیجیتال (TS3) در مراکز استانی صداوسیما افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۰۷۳۸
تجهیز پخش تلویزیونی به نسل سوم دیجیتال

مراسم افتتاح فرستنده‌ بسته سوم دیجیتال با حضور معاونان رسانه ملی دیروز برگزار شد. براساس این خبر، 49 دستگاه فرستنده دیجیتال در ایستگاه‌های 33 مرکز استان و مراکز مستقل سازمان صداوسیما در کل کشور تامین، نصب و راه‌اندازی شد. بستهTS3 در بیشتر استان‌ها شامل سه برنامه سیما به شرح HD ملی، پرس‌تی‌وی با فرمت HD و آی‌فیلم HD است.

معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی در این مراسم گفت: توسعه کمی و کیفی رسانه ملی با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تبدیل SD به HD در همه شبکه‌ها سرعت پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام رمضان موسوی‌مقدم افزود: به‌رغم محدودیت‌های مالی، همراه با توسعه کمی شبکه با ایجاد فرستنده‌های دیجیتالی، زمینه‌های ارتقای کیفی تصویر فراهم شده است. برخی شبکه‌ها به صورت دیجیتال برای مخاطبان برنامه پخش می‌کند و در فازهای بعدی بتدریج تعداد شبکه‌ها به آن افزوده می‌شود. وی گفت: امروز با مجهز شدن مراکز استانی به سامانه TS3 بسته سوم فرستنده‌های دیجیتالی ظرفیتی برای توسعه شبکه‌های استانی آن هم به صورت کیفی ایجاد شده است و علاوه بر این، شبکه‌ها ایمنی و امنیت بالاتری یافته‌اند و سیگنال‌رسانی نیز تسهیل و ارتباط شبکه‌ها آسان‌تر شده است.

همچنین در این مراسم، رضا علیدادی، سرپرست معاونت فنی رسانه ملی نیز گفت: ارسال‌هایی که به صورت «دی‌وی‌بی‌تی» انجام می‌شد، با اقدامات توسعه‌ای به صورت «دی‌وی‌بی‌تو» خواهد بود.

بنابراین لازم است همه کسانی که در تولید تلویزیون و گیرنده‌های دیجیتالی و ستاب باکس فعالیت می‌کنند، بدانند از این به بعد گیرنده استاندارد رسانه ملی «دی‌وی‌بی‌تو» خواهد بود که این امر هم از نظر کیفی و هم هزینه‌ای به‌صرفه خواهد بود.

محمد زند کریمخانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها