آملی‌لاریجانی :صاحبان قدرت و ثروت توان نفوذ در قوه قضاییه را ندارند

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخورد قاطع قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی گفت: محاکمه برخی از صاحبان قدرت و ثروت در قوه قضاییه نشان داد که آنان توان نفوذ در این قوه را ندارند.
کد خبر: ۸۷۹۰۱۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در مراسم افتتاح ساختمان جدید دیوان عدالت اداری با تاکید بر این‌که ‌نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران، بی‌بدیل است گفت:‌ در همه دنیا قوه قضاییه از سوی قوای مجریه یا مقننه تعیین می‌شود، اما قوه قضاییه در ایران مستقل است و این استقلال در هیچ نظام قضایی جهان وجود ندارد.

وی افزود:‌ بر اساس اصل 113 قانون اساسی، رئیس‌جمهور عالی‌ترین مقام رسمی کشور و مسئول اجرای قانون اساسی است، اما وقتی صحبت از اجرای قانون اساسی می‌شود، این به معنای نظارت نیست و اجرای قانون اساسی از سوی رئیس‌جمهور مربوط به همه اصول قانون اساسی نیست.

وی به نقش دیوان عدالت اداری در مقابله با ظلم‌هایی که به مردم روا داشته می‌شود اشاره کرد و افزود:‌ دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی با نقض برخی قوانین در حق مردم اجحاف می‌کنند که این احقاق حق در دیوان عدالت اداری صورت می‌گیرد.

آیت‌الله لاریجانی با درخواست از دستگاه‌های اجرایی برای تقویت بخش‌های حقوقی خود تاکید کرد:‌ یکی از مهم‌ترین مشکلات دستگاه‌های اجرایی، بخشنامه‌های خلاف قانون و متناقض است.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول دستگاه قضایی نیز در این مراسم گفت: اگر احکام متهمانی که جرایمشان بالای یکصد میلیون تومان است قطعی شود، اسامی آنها در سامانه قوه قضاییه منتشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها