راننده اتوبوس در عملیات پلیس ناکام ماند

پایان گروگانگیری با تیزهوشی زن ‌جوان

همه چیز با یک قرار کاری شروع شد. پسر گروگانگیر برای اجرای نقشه‌اش همکلاسی دانشگاه را به یک کافی‌نت دعوت کرد تا درباره یک پروژه بزرگ صحبت کنند. دختر جوان هم غافل از این‌که چه سرنوشتی در انتظارش است، راهی محل قرار شد.
کد خبر: ۸۷۸۶۹۰
معمای گروگانگیری 3 میلیاردی

به گزارش جام جم آنلاین، مرگ خیلی سریع اتفاق افتاد و مرد‌ جوان تصمیم گرفت نقشه گروگانگیری سه میلیاردی را اجرا کند، اما این نقشه او را خیلی زود گرفتار کرد و حالا پای میز محاکمه قرار گرفته است.

رسیدگی به پرونده این جنایت از شامگاه 20 دی ماه سال 91 و همزمان با شکایت زن میانسال در پلیس آگاهی در دستور کار تیم مبارزه با آدم‌ربایی پلیس آگاهی قرار گرفت.

این زن در شکایتش گفت: فرد یا افراد ناشناسی از طریق ارسال پیامک مدعی ربودن دخترم به نام یاسمن شده و در برابر آزادی وی درخواست مبلغ 3 میلیارد تومان پول کرده‌اند.

با آغاز تحقیقات از مادر یاسمن 22 ساله، وی در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: دخترم حدود ساعت 13 روز چهارشنبه با خودروی شخصی خود و به قصد رفتن به کافی‌نت از خانه خارج شد و تا ساعت 21 و 30 دقیقه از وی بی‌اطلاع بودم تا این‌که از طریق تلفن همراه وی پیامکی برای من مبنی بر ربوده شدن دخترم ارسال شد

که در آن آدم‌ربایان در ازای آزادی یاسمن درخواست مبلغ 3 میلیارد تومان وجه نقد در قالب 300 بسته تراول 50 هزار تومانی کرده و تهدید کردند که در صورت اطلاع موضوع به پلیس دیگر دخترتان را نمی‌بینید .

همزمان با ارائه آموزش‌های لازم به مادر یاسمن، بلافاصله مشخصات خودروی تویوتا کرولا دختر جوان به همراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم سراسری پلیس ثبت و دیگر اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه آدم‌ربایان آغاز شد.

در ردیابی‌های تیم‌های ویژه آگاهی، در کمتر از 24 ساعت مخفیگاه فرد درخواست‌کننده پول به نام حمیدرضا 25 ساله در منطقه کامرانیه جنوبی شناسایی شد.

اما با توجه به احتمال هرگونه اقدام برای تهدید جان دختر ربوده شده، کارآگاهان این شخص را تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار داده تا با شناسایی دیگر همدستان احتمالی، در یک عملیات غافلگیرانه اقدام به دستگیری ربایندگان و آزادی گروگان کنند .

ادامه تحقیقات پلیسی نشان داد که حمیدرضا از هم دانشگاهی‌های یاسمن است که از حدود یک‌سال پیش با وی در یک دانشگاه تحصیل کرده و به همین علت، گروگان را بخوبی می‌شناسد.

با جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده درخصوص هویت حمیدرضا، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که وی در هر شکل ممکن و به تصور خود با هدف شناسایی نشدن از سوی پلیس، اقدام به کشتن یاسمن خواهد کرد که با هماهنگی‌های قضایی، حمیدرضا شامگاه 22 دی ‌ همان سال دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی از مدارک شخصی متعلق به یاسمن کشف شد .

با دستگیری متهم، بلافاصله تحقیقات از وی آغاز شد و در حالی که ابتدا منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت فقدانی بود، اما با توجه به دلایل و مدارک غیر‌قابل انکار، سرانجام لب به اعتراف گشود و عنوان ‌ کرد که پیش از ارسال پیامک برای مادر یاسمن، جسد وی را به سوهانک انتقال داده و در آنجا دفن کرده است.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: 20 دی‌، به بهانه انجام پروژه تحقیقاتی با یاسمن در فرمانیه ملاقات کرده تا به کافی‌نت برویم.

با توجه به این‌که از قبل تصمیم به خودکشی داشتم، به اتفاق یاسمن و به بهانه خوردن آبمیوه در مقابل یک آبمیوه‌فروشی در خیابان اندرزگو توقف کرده و پس از خرید دو لیوان آب پرتقال در یکی از لیوان‌ها سم سیانور ریختم تا خودکشی کنم.

اما آبمیوه حاوی سم را به یاسمن دادم و بعد از بیهوش شدن و مرگ وی، جسد را به سوهانک برده و در آنجا دفن کردم. در مسیر بازگشت به خانه، ماشین یاسمن را در داخل کوچه‌ای خلوت پارک کردم.

متهم درخصوص انگیزه خود در‌خصوص ارسال پیامک و درخواست مبلغ 3 میلیارد تومان نیز مدعی شد: پس از دفن کردن جسد یاسمن، با توجه به اطلاعاتی که از وضع مالی خانواده یاسمن داشتم تصمیم به این کار گرفتم.

در ادامه مشخص شد، بحث خودکشی درست نیست و متهم با ریختن سم در غذای دختر جوان او را به قتل رسانده است.

با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل بازپرس پرونده برای متهم قرار مجرمیت صادر کرد که با تائید قرار مجرمیت از سوی دادیار اظهار‌نظر، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

پرونده در اختیار قضات شعبه دهم دادگاه کیفری به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده قرار گرفت که پس از بررسی آن مشخص شد، آزمایش «دی . ان. ای» پدر یاسمن و جسد منفی است و این معمای جدیدی در پرونده است.

پدر و مادر یاسمن برای تحقیقات به دادگاه احضار شدند و با ارائه مدارکی به دادگاه مدعی شدند به احتمال قوی در آزمایش مشکلی پیش آمده و حتی حاضر هستند برای اطمینان، در خارج از کشور این آزمایش را انجام دهند.

پدر یاسمن با اشاره به عکس و مدارک شناسایی تاکید کرد: یاسمن دختر اوست و این را همه بستگان می‌دانند و مدارک هم اثبات‌کننده این موضوع است. خطای یک آزمایش نمی‌تواند حق مرا سلب کند.

قضات دادگاه پس از بررسی نتیجه آزمایش «دی‌. ان. ای» و اظهارات پدر یاسمن پرونده را برای تعیین تکلیف به دفتر رئیس قوه‌قضائیه ارسال کردند.

افکار مجرمانه را پاک کنید

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : برخی مجرمان تصور می‌کنند با اجرای نقشه آدم‌ربایی می‌توانند راه صد ساله را یکشبه طی کنند. غافل از این‌که خیلی زود گرفتار می‌شوند و نقشه آدم‌ربایی آنها فاش می‌شود.

طی چند سال گذشته در هیچ‌کدام از پرونده‌های آدم‌ربایی رسیدگی شده در پلیس آگاهی تهران، حتی ریالی به ربایندگان پرداخت نشده و در تمامی پرونده‌های آدم‌ربایی افراد ربوده شده آزاد و متهمان آنها دستگیر و روانه زندان شدند.

از سوی دیگر قانونگذار برای این جرم مجازات سنگینی در نظر گرفته و برخورد سختی با آنها صورت می‌گیرد. مجرمانی که سودای آدم‌ربایی در سر دارند، بهتر است قبل از گرفتار کردن خود، افکار مجرمانه را از ذهن‌شان پاک کنند .

راه خلاف شاید در ابتدا همراه با راحتی‌هایی باشد، اما خیلی زود فرد را گرفتار می‌کند او باید تاوان سختی را پرداخت کند.

صدیقه فاتحی

ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها