کارگر اخراجی برای انتقام از مدیر کارخانه، با همدستی چهار مرد نقشه ربودن و اخاذی 60 میلیونی از آقای مدیر را اجرا کرد. متهمان پس از گروگانگیری خودروی بنز گروگان را هم ربودند.
کد خبر: ۸۷۴۸۹۱
کارگر اخراجی، مدیر کارخانه را ربود

به گزارش جام‌جم ، روزهای پایانی آذر امسال مرد میانسالی با حضور در پلیس آگاهی غرب استان تهران از چهار مرد آدم‌ربا به اتهام اخاذی 60 میلیون تومانی و سرقت خودروی بنزش شکایت کرد. گروگان نجات‌یافته در اظهاراتش گفت: روز حادثه با خودروی بنزم در حال رفتن به کارخانه‌ام بودم که یک دستگاه خودروی ماکسیما با سرعت بالایی مقابلم پیچید و سد راهم شد. می‌خواستم برای بررسی موضوع از خودرو پیاده شوم که سرنشینان خودروی ماکسیما که چهار مرد بودند و یکی از آنها لباس پلیس به تن داشت، مرا با زور و کتک از خودرو پیاده کردند.

وی اضافه کرد: آدم‌ربایان مرا داخل صندوق عقب خودرو انداخته و به محلی نامشخص بردند. آنها از من خواستند در تماس با خانواده‌ام بخواهم برای آزادی‌ام 60 میلیون تومان بپردازند تا کشته نشوم. از ترس جانم با دوستم تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم تا هر چه سریع‌تر پول را تهیه کند و در محلی که آدم‌رباها می‌گویند، حاضر شود .

شاکی تصریح کرد: آنها بعد از این تماس مرا دوباره در صندوق عقب خودروی ماکسیما زندانی کردند و بعد از سه ساعت که پول را از دوستم گرفتند، مرا کنار پلی حوالی شهریار رها کردند. آنها خودروی بنزم را هم دزدیدند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی به سرپرستی سرهنگ منصور خدادادی، رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران آغاز شد. ماموران ابتدا با اطلاعاتی که از مرد کارخانه‌دار ـ گروگان نجات‌یافته ـ به دست آوردند به چهره‌نگاری از آدم‌ربایان فراری پرداختند و آنها را تحت تعقیب قرار دادند. این در حالی بود که مشخصات خودروی بنز سرقتی هم در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت تا به محض مشاهده این خودرو، آن را با سرنشینانش متوقف کنند. جستجوی پلیس ادامه داشت تا این که روز بعد ماموران هنگام گشتزنی در حوزه شهرستان بهارستان در غرب استان تهران خودروی سرقتی را در حالی که بدون سرنشین رها شده بود، کشف کردند. خودروی سرقتی پس از هماهنگی قضایی به پارکینگ پلیس منتقل و سپس به شاکی پرونده تحویل داده شد. جست‌وجو‌ها ادامه داشت تا این که یک ماه پس از وقوع این گروگانگیری، دو روز پیش ماموران دو عضو این باند را در مخفیگاهشان در شهریار شناسایی و دستگیر کردند. این دو متهم با انتقال به پلیس آگاهی غرب استان تهران در بازجویی اعتراف کردند طراح نقشه این آدم‌ربایی کارگر اخراجی شاکی بوده و با همدستی چهار نفر آن را اجرا کرده است.

با اعتراف اعضای این باند، کارگر اخراجی شاکی نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که ساعاتی بعد دستگیر شد. طراح اصلی این آدم‌ربایی با انتقال به پلیس آگاهی، در مواجهه با دو همدستش به این آدم ربایی اعتراف کرد.

متهم در اظهاراتش گفت: از زمانی که مرد کارخانه‌دار مرا اخراج کرد، تصمیم گرفتم هر طور شده از او انتقام بگیرم. بنابراین نقشه ربودن وی را طراحی و موضوع را با چهار نفر از دوستانم مطرح کردم که با من همراه شدند. پنج روز قبل از اجرای نقشه، با خودروی پرایدی به تهران رفتیم. در آنجا با تعقیب یک خودروی ماکسیما و تصادف ساختگی با آن، راننده را به بهانه‌ای از خودرو پیاده کرده و با تهدید چاقو خودرویش را دزدیدیم. چند روز بعد هم مرد کارخانه‌دار را ربوده و با گروگان گرفتن او، 60 میلیون تومان اخاذی کردیم .

در ادامه تحقیقات ردپای یکی از آدم‌ربایان در شهر تهران به دست آمد و ماموران او را پیش از فرار، دستگیر کردند. او نیز در مواجهه حضوری با همدستانش به مشارکت در سرقت خودروی ماکسیما و گروگانگیری و اخاذی از کارخانه‌دار میانسال اعتراف کرد. با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و دستگیری آخرین عضو این باند آدم‌ربایی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها