به دلیل عدم صدور ویزای انگلستان

کنفرانس مهم نفتی ایران در لندن لغو شد

معاون شرکت ملی نفت در امور سرمایه‌گذاری از لغو کنفرانس معرفی قراردادهای نفتی ایران در لندن خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۳۶۳
کنفرانس مهم نفتی ایران در لندن لغو شد

به گزارش جام جم آنلاین،علی کاردر گفت: کنفرانس معرفی قراردادهای نفتی ایران در لندن که قرار بود در ماه فوریه برگزار شود لغو شد.

وی دلیل آن را «مشکلات صدور ویزای انگلستان» دانست و گفت: فعلا کنسولگری این کشور در تهران خدمات صدور ویزا ندارد.

معاون شرکت ملی نفت افزود: پیش از این از طریق شرکت برگزارکننده کنفرانس لندن مطلع شده بودیم که سفارت انگلستان در تهران برای سخنرانان اصلی و مقامات شرکت‌کننده در کنفرانس ویزا سفر صادر خواهد کرد. ما با این موضوع مواجه شدیم که شرکت‌های ایرانی هم می‌خواهند در کنفرانس حاضر باشند. سفارت انگلستان اعلام کرد که بخش خدمات کنسولی در تهران هنوز آغاز به کار نکرده است بنابراین امکان صدور ویزای شرکت‌کنندگان ایرانی در تهران وجود نداشت و آنها برای اخذ ویزا باید به کشور ثالث مراجعه می‌کردند. طبیعتا این موضوع برای شرکت‌های ایرانی مشکلات زیادی پدید می‌آورد بنابراین به دلیل عدم صدور روادید در تهران و مشکلات آن برای شرکت‌کنندگان ایرانی، شرکت ملی نفت مصلحت ندانست کنفرانس معرفی قراردادهای جدید نفتی ایران در لندن برگزار شود.

کاردر اظهار کرد: ممکن است در صورت لزوم، این کنفرانس را در جای دیگری برگزار کنیم البته به شرط آنکه تاریخ برگزاری آن قبل از زمان اولین مناقصه‌هایمان باشد چون بعد از آن دیگر معرفی قراردادهای نفتی بی‌فایده است.

وی با بیان اینکه «بنا داریم در اردیبهشت‌ماه سال 95 نخستین دور مناقصه‌های پروژه‌های نفتی ایران را برگزار کنیم» خاطرنشان کرد: هیات محترم وزیران بیشتر چارچوب و سطح اختیارات وزارت نفت و شرکت ملی نفت در قراردادها را مشخص کرده است. تدوین هر قراردادی از جمله قراردادهای جدید نفتی جزئیاتی دارد که به طور فشرده در حال کار روی آنها هستیم. این جزئیات باید نهایی شود و سند نهایی به تصویب هیات مدیره محترم شرکت ملی نفت برسد.

وی درباره برخی مخالفت‌ها با بعضی از مفاد قراردادهای جدید نفتی نیز یادآور شد: با کسانی که با نیت خالصانه و به صورت کارشناسی نقدهای منطقی بر برخی مفاد قرارداد دارند در حال مذاکره هستیم تا حرف‌هایشان را بشنویم و در صورت نیاز مسائل را مرتفع کنیم. البته نقدهای منطقی و کارشناسی با حرف‌های سیاسی تفاوت دارد. امیدواریم در موعد مقرر، اسناد نهایی مناقصه آماده و مناقصات برگزار شود.

منبع:ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها