کلاهبرداری مامور قلابی به بهانه دریافت وام

مامور قلابی که به بهانه دریافت وام‌های میلیاردی از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد .
کد خبر: ۸۷۷۲۰۲

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده سوم بهمن امسال همزمان با شکایت زنی در پلیس آگاهی شهرستان مینو دشت استان گلستان در دستور کار پلیس قرار گرفت .

شاکی در اظهاراتش گفت: برای راه‌اندازی شرکتم نیاز به وام داشتم و چند بار هم به بانک‌های مختلف رفتم اما به دلیل مشکلاتی نتوانستم مقدمات دریافت وام را فراهم کنم تا این که چند روز قبل با مردی آشنا شدم که خودش را سرهنگ یکی از مراکز پلیس معرفی و ادعا کرد ازطریق آشنایانی که در بانک‌ها دارد، می‌تواند مقدمات دریافت وام مرا فراهم کند که فریب حرف‌هایش را خوردم. بعد از آن چند بار دیگر نیز با هم ملاقات و درباره وام و شرایط آن صحبت کردیم . وی اضافه کرد: او پس از بررسی مدارکم به من وعده داد بزودی می‌توانم وام را دریافت کنم و درادامه از من خواست 43 میلیون تومان به حسابش واریز کنم تا او به حساب بانک واریز کند و تا دو هفته دیگر وام میلیاردی ام را دریافت کنم. روز مورد نظر برای دریافت وام به بانک رفتم وپس از پرس‌و جو از مسئولان آنجا، متوجه شدم پرونده‌ای برای من تشکیل نشده است. هر چه با تلفن مامور پلیس تماس گرفتم خاموش بود .

در این مرحله با اطلاعات به دست آمده از مالباخته، چهره‌نگاری از مرد کلاهبردار آغاز شد و او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که ماموران ردپای او را روز‌های پایانی هفته گذشته در خانه‌ای به دست آوردند و متهم دستگیر شد. در بازرسی از خانه متهم، یک دست لباس نیروی انتظامی، یک دست لباس پلیس راهور، یک عدد افشانه و تعدادی کارت جعلی اداره‌های مختلف کشف شد .

متهم 27 ساله با انتقال به پلیس آگاهی شهرستان مینودشت در بازجویی گفت: با جعل عنوان پلیس و کارمند اداره‌های مختلف زنان و مردان را فریب داده و به بهانه این که می‌توانم مقدمات دریافت وام از بانک‌ها و موسسه‌های مالی را برایشان فراهم کنم، آنها را از یک سال پیش فریب داده و مبالغی کلان کلاهبرداری کرده‌ام. تاکنون بیش از صد میلیون تومان از این راه کلاهبرداری کرده‌ام. سرهنگ محمد اکبریان، فرمانده انتظامی شهرستان مینودشت در این باره گفت: برای متهم قرار قانونی صادر شد. افرادی که در دام مرد شیاد گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پلیس آگاهی از متهم شکایت و پرونده هایشان را پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها