«بهشت زیر پای مادران است.» این جمله معروفی است که قطع به یقین کمتر کسی آن نشنیده است. اگرچه مقام مادر در نظر خداوند به‌قدری بالاست که بارها درباره رعایت حرمت و کرامت او به ما گوشزد شده است.
کد خبر: ۸۷۶۶۵۶
مادران شیطانی

به گزارش جام جم آنلاین، ولی متاسفانه حقیقت این است که همه مادران فرشته نیستند و برخی از آنها، نه تنها محبتی به اطرافیان خود نکرده‌اند، بلکه عزیزترین افراد زندگی را نیز با خونسردی تمام به قتل رسانده‌اند.

در این هفته سراغ مادرانی می‌رویم که شیطان به روح آنها تسلط یافته و آنها را تحت امر خود قرار داده است.

کنیشا بری

چند سال پیش، زنی 20 ساله به نام کنیشا بری در ایالت تگزاس آمریکا، به یکی از هولناک‌ترین جرم‌های چند دهه گذشته اعتراف کرد.

براساس گزارش پلیس، این زن بیمار در 29 نوامبر 1998 دست و پا و دهان پسر بچه چهار روزه خود را با چسب بسته و سپس نوزاد بیچاره را داخل یک کیسه زباله مشکی قرار داد و با خونسردی تمام او را داخل سطل زباله خیابان پرتاب کرد و به خانه بازگشت! این عمل وحشیانه و باورنکردنی منجر به خفگی و مرگ نوزاد بی‌دفاع شد.

این نوزاد به قدری کوچک بود که هیچ‌وقت کسی از حضور چهار روزه و غیبت همیشگی‌اش با خبر نشد.

اما این ماجرا پایان اعمال غیرانسانی این زن سنگدل نبود، چرا که پنج سال بعد در ژوئن 2003، نوزاد تازه متولد شده دیگر این زن به نام «پریس» در یک روز تابستانی داغ و سوزان، در یک گودال کوچک، بیرون از خانه، توسط همسایگان پیدا شد!

در ادامه طی این ماجرا، نوزاد بیچاره که توسط صدها مورچه، بشدت گزیده شده و دچار تشنج شده بود، به بیمارستان منتقل و به مدت یک ماه، تحت شرایط ویژه، بستری شد.

این زن روانی، پس از بازداشت به قتل نوزاد اول خود اعتراف کرد و جرم خود را پذیرفت. از این رو دادگاه در فوریه 2004 وی را به اعدام محکوم کرد، اما این حکم چند سال بعد، در ماه می 2007، بنا بر نظر دادگاه، به حبس ابد بدون هیچ بخششی درآینده، تبدیل شد.

کا یانگ

چند سال پیش در تاریخ 17 مارس 2011 بود که مادری 34 ساله به نام کا یانگ، دختر دو ماهه خود را درون ماکروفر قرار داد تا او را به قتل برساند.

این زن سنگدل که به غیر از این نوزاد، مادر سه کودک دیگر نیز هست، زمانی که متوجه بارداری چهارم خود شد، از کوچک‌ترین تلاشی برای سقط جنین و به دنیا نیامدن او دریغ نکرد.

اما برخلاف میل یانگ، فرزند چهارم نیز صحیح و سالم به دنیا آمد. به همین خاطر تصمیم گرفت تا در اولین فرصت به دست آمده، او را به قتل برساند.

از این رو نوزاد بی‌گناه را به مدت 5 دقیقه درون ماکروفر داغ قرار داد تا از مرگ او اطمینان حاصل کند.

متاسفانه در این عمل شیطانی، صورت نوزاد دو ماهه به قدری سوخته بود که امکان شناسایی او امکان‌پذیر نبود.

کا یانگ طی مصاحبه‌ای اظهار داشت: «لحظه‌ای که نوزادم را کشتم، در نقطه اوج بیماری خود قرار داشتم.» اما بر خلاف این اظهارات تیم پزشکی پزشک قانونی اعلام کردند متهم به هیچ نوع بیماری مبتلا نیست و جنایت او در حالت عادی رخ داده است.

دادگاه کالیفرنیا اعلام کرد: کا یانگ برای مجازات قتل نوزادی بی‌گناه و بی‌دفاع به حبس ابد محکوم می‌شود.

دایان دوان

شاید باورتان نشود اما، وحشتناک‌تر از روبه‌رو شدن با تبهکاری جانی زندگی با مادری است که بویی از انسانیت نبرده است.

دایان داون از آن دست تبهکارانی است که حتی به خانواده خویش هم رحم نکرد و علاوه بر کشتن دختر بی دفاعش در سال 1983 ، به دو فرزند دیگرش نیز در ماشین شلیک کرد.

وی پس از قربانی کردن فرزندانش برای مبرا کردن خود از این جنایت به دست خود نیز شلیک کرد تا جنایت اتفاق افتاده را یک حمله وحشیانه جلوه دهد.

او در بازجویی‌های پلیس ادعا کرد یک سارق برای دزدیدن ماشین آنها؛ این جنایت را رقم زده است. دایان در این جنایت وحشیانه نه‌تنها، کریستی؛ دخترک 8 ساله‌اش را کشت بلکه باعث سکته مغزی دختر 7 ساله‌اش، شریل و فلج شدن دنی، پسر سه ساله‌اش نیز شد.

پس از تحقیق و بررسی پرونده، مشخص شد این مادر بی‌رحم برای زندگی با مردی که مدت‌ها با او رابطه داشته، دست به قتل فرزندانش زده است؛ چرا که آن مرد دایان را، تنها بدون فرزندانش قبول می‌کرده است.

در پایان جلسه محاکمه، قاضی اظهار کرد که شخصیت دایان به‌قدری خطرناک و مخرب است که آزاد بودنش تهدیدی جدی برای جامعه محسوب می‌شود.

قاضی گفت که هیچ‌گاه صلاح نمی‌داند دایان را آزاد و رها در جامعه میان مردم و کودکان بی‌گناه ببیند. از این رو مجازات 50 سال حبس را برای او صادر کرد.

اگرچه دایان این مجازات را پایان راه خود نمی‌دانست و درست پس از گذراندن سه سال حبس به کمک یک برنامه ریزی دقیق توانست در یازدهم جولای 1987 از زندان فرار کند.

زیرکی دایان دلیل موفقیت او در فرار بود اما از طرف دیگر بدشانسی اش نیز باعث دستگیری دوباره او درست دو هفته بعد از فرارش و اضافه شدن 5 سال دیگر به حبسش شد.

ماجرای قربانی شدن سه کودک بی گناه توسط مادرشان به قدری عجیب و دور از باور بود که نویسنده‌ای به نام «آن رول» در سال 1987 کتاب پرفروشی بر اساس این داستان به نام «فداکاری‌های کوچک» نوشت.

فرانسس نیوتن

فرانسس نیوتن زنی آمریکایی بود که در بیست و یک سالگی به جرم قتل دو فرزند کوچک و همسرش محکوم شد.

اگرچه وی در تمام سال‌های حبس هیچ‌گاه به قتل خانواده‌اش اعتراف نکرد و مسئولیت آن را نپذیرفت، اما دادگاه معتقد بود وی در هفتم آپریل 1987 با خونسردی تمام، همه اعضای خانواده اش را با یک اسلحه کالیبر پیستولی به قتل رسانده است، به همین دلیل، حکم اعدام با تزریق را در چهلمین سال زندگی‌اش، برای مجازات او به اجرا درآورد.

فرانسیس حتی تا آخرین روزهای عمر خود، باز هم ادعا داشت خانواده‌اش را به قتل نرسانده و این عمل وحشیانه تلافی بدهی همسر فرانسیس به مافیای موادمخدر بوده است.

جالب اینجاست که وی طی گذراندن سال‌ها در زندان به‌قدری از زندگی خود سیر بود که حتی دادخواستی مبتنی بر درخواست تجدیدنظر تنظیم نکرد.

براساس این پرونده، وی چهاردهم سپتامبر 2005، در حالی که به صندلی بسته شده بود در حضور پدر و مادرش اعدام شد و به سزای اعمالش رسید.

آندریا یاتس

آندریا یاتس، مادری است که آوازه بی‌مهری‌اش گوش جهان را کر کرده است. وی یکی از سکنه سابق منطقه‌هاوستون ایالت تگزاس است که در ژوئن 2001 به قتل فرزندان هفت ساله و شش ماهه خود اعتراف کرد.

اگرچه اثبات گناه این مادر بی‌رحم سال‌ها به طول انجامید اما مسئولان این پرونده پس از 12 سال تلاش، موفق به حل این معما و اثبات غرق شدن هر دو فرزند آندریا در وان حمام خانه، توسط مادرشان شدند.

گرچه طی این 12 سال فرضیه‌های متعددی پیرامون بیمار یا شیطان صفت بودن آندریا مطرح شد، اما پس از اولین محاکمه وی در سال 2002، آنچه اکثریت درباره آن اتفاق نظر داشتند؛ فرضیه گرفتاری این زن، به نوعی بیماری روانی بود.

چرا که دراین محاکمه، حتی وکیل یاتس ادعا کرد بنابر اظهارات موکلش، شیطانی بدن اورا تسخیر کرده و هدف یاتس از قتل فرزندانش، در امان نگه داشتن آنها از جهنم بوده و درست به همین دلیل بود که دادگاه نظر خود را از قاتل بودن این زن به ابتلایش به بیماری روانی تغییر داد و او را به جای چوبه دار به بیمارستان روانی فرستاد.

دینا فراهانی

ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها