چند سال است بحث تلویزیون اینترنتی در کشور مطرح شده و آن‌طور که از خبرها برمی‌آید بزودی اجرایی می‌شود، حال چنین محتوایی به یک پلتفرم مخصوص برای انتشار نیاز دارد. بتازگی یک دستگاه گیرنده تلویزیون اینترنتی رونمایی شده که تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار آن به‌صورت کامل در کشور انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۳

کاربران به وسیله دستگاه X.Vision IPTV می‌توانند تصاویر، فایل‌های صوتی و تصویری را دریافت کرده و هر زمان برنامه مورد نیاز و محبوب خود را تماشا یا گوش کنند. به گفته کامیار فتحی، مدیر IPTV شرکت مادیران، این دستگاه به سه پورت USB، یک پورت HDMI، یک درگاه LAN و کارت حافظه SD مجهز است و می‌تواند از طریق وای‌ ـ فای یا سیم به شبکه اینترنت و اینترانت متصل شود.

نرم‌افزاری که روی این دستگاه نصب شده مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است، بنابراین کاربر هنگام کار با آن احساس راحتی خواهد کرد.

دو زبانه (انگلیسی و فارسی) بودن نرم‌افزار نیز کار را برای کاربران ایرانی راحت‌تر کرده است. با ورود به منوی نرم‌افزار می‌توان وارد هر کدام از برنامه‌ها از جمله رادیو، رسانه، بازی، سبد خرید، مذهبی، راهنما، هواشناسی، اینترنتی، فیلم درخواستی، پیام‌رسان و خدمات عمومی شد. همچنین هر کاربر برحسب نیاز و علاقه خود می‌تواند اپلیکیشن‌های اندرویدی موردنظر را روی آن نصب کند. این دستگاه حدود ۲۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده و به گفته بیژن صنیع‌فر، مدیر واحد تحقیق و توسعه مادیران، مودم
ADSL و فیبرنوری نیز به مدل‌های بعدی این دستگاه اضافه خواهد شد. درکنار این محصول، مادیران یک گیم‌پد سازگار با تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و گیرنده تلویزیون اینترنتی نیز معرفی کرده است.

شاید این پرسش برای شما نیز مطرح شود که با وجود تلویزیون‌های هوشمند چه نیازی به این دستگاه‌های گیرنده وجود دارد؟ باید گفت این دستگاه فراتر از یک Mini PC است و می‌تواند تلویزیون معمولی را به وسیله‌ای هوشمند تبدیل کند. از طرفی این گیرنده‌ها قابلیت به‌روزرسانی دارند، در حالی‌که تلویزیون‌ها چنین نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها