رییس کل بانک مرکزی خبرداد:

1000 ال سی آماده گشایش شد

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مقدمه گشایش ۱۰۰۰ ال‌سی فراهم شده و روز گذشته نیز گشایش‌ها آغاز شده است، اعلام کرد: تا ۶ ماه آینده به ارز تک نرخی خواهیم رسید.
کد خبر: ۸۷۴۱۹۸
1000 ال سی آماده گشایش شد

به گزارش جام جم آنلاین ، ولی‌الله سیف در حاشیه همایش «اجرای برجام، فصلی نو در اقتصاد ایران» در سالن اجلاس سران با ارائه توضیحاتی در خصوص ال‌سی‌‌های گشایش شده بعد از برداشته شدن تحریم‌ها گفت: مقدمه گشایش هزار ال‌سی فراهم شده و روز گذشته نیز گشایش‌ها آغاز شده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: بخش عمده ال‌سی‌ها برای تامین مواد اولیه کارخانجات گشایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌کنیم تولید به حرکت درآید.

وی همچنین در خصوص سیاست ارزی دولت بعد از اجرای برجام اظهارداشت: سیاست دولت این است که نرخ ارز را به سمت یکسان‌سازی پیش ببرد، البته شش ماه بعد از اجرای برجام زمان لازم است که به شرایط ارز تک نرخی برسیم.

سیف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برقراری سوئیفت خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از اجرایی شدن برجام، سوئیفت برای بانک‌های ایرانی قابل استفاده بود و برخی بانک‌ها نیز حتی در شرایط تحریم به شبکه سوئیفت متصل بودند اما برای مابقی بانک‌ها که ارتباط شان در دوران تحریم قطع شده بود، امیدواریم بتوانیم ظرف ۸ روز سوئیفت را برقرار کنیم.

آزاد سازی منابع بلوکه شده

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در خصوص جابه‌جایی منابع بلوکه شده ایران در خارج کشور، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از منابع بلوکه شده آزاد شده و امروز نیز ایمیل‌ها و سوئیفت‌هایی را به طرف‌های بانکی خود در کشورهای دیگر ارسال کردیم تا بتوانیم جابه‌جایی وجوه خود را میان بانک‌های خارجی صورت دهیم.

وی گفت: جابه‌جایی اموال بلوکه شده ایران از یک بانک به بانک دیگر خارجی برای این است که اطمینان داشته باشیم طرف‌های بانکی ما در خارج از کشور مفاهیم اصلی راهنمایی‌های برجام را درک کرده‌اند و بدانند که تحریم‌ها برداشته شده است.

به گفته سیف، بر اثر رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام ۳۲ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران آزاد می شود که ۲۸ میلیارد دلار آن متعلق به بانک مرکزی و ۴ میلیارد دلار آن با تبدیل به ریال به عنوان سهم دولت به خزانه واریز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها