وزیر خزانه داری آمریکا تنها یک روز پس از اجرای برجام از ادامه تحریم های ایران با بهانه های غیرهسته ای خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۹۰۹
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

به گزارش جام جم نما ،وزارت خزانه داری آمریکا، نام یازده فرد حقیقی و حقوقی را به بهانه ارتباط با برنامه موشکی ایران در فهرست تحریم ها قرار داده است.

تعدادی از این این افراد، نه تنها سابقه فعالیت سیاسی یا نظامی و امنیتی ندارند، بلکه چهره های مطرح دانشگاهی در امریکا هستند که در رشته های مختلف علمی تحقیق می کنند. یکی از اعضای این فهرست، یک استاد دانشگاه ایرانی - امریکایی است که در تهیه چند مقاله پژوهشی درباره فیبر کربن با دانشگاه های ایرانی همکاری کرده بود.

فیبر کربن ماده ای صنعتی است که کاربردهای فراوانی دارد، اما کارشناسان خزانه داری امریکا ادعا کرده اند از آنجایی که این ماده می تواند در ساخت موشک بکار رود، دانشجویان ایرانی نباید در این زمینه تحقیق کنند.

رئیس جمهور آمریکا نیز، ساعتی پس از اعمال این تحریم ها مدعی شد با توافق هسته ای ایران را از سلاح هسته ای دور کردیم.

اوباما افزود: امروز بازرسان بین المللی در داخل ایران حضور دارند و ایران هدف شدیدترین و جامع ترین بازرسی هاست.

اوباما گفت: بازرسان تاسیسات کلیدی هسته ای ایران را 24 ساعته و 365 روز سال زیر نظر دارند.

او ادامه داد: برای دهه های آینده بازرسان به کل زنجیره تدارکاتی هسته ای ایران دسترسی خواهند داشت. به عبارت دیگر اگر ایران بخواهد فریبکاری کند و بخواهد مخفیانه بمب اتمی بسازد، ما مچ آنها را خواهیم گرفت. در حالیکه ایران قبلا مرتب برنامه هسته ای خود را پیشرفت می داد، ما اکنون همه راههایی را که ایران می توانست سلاح اتمی بسازد، بسته ایم.

اوباما افزود: تحریم های غیرهسته ای ایران تشدید خواهد شد.

اوباما گفت: می دانیم که اختلافات زیادی میان ایران و آمریکا همچنان باقی مانده است، اما ما همچنان در مخالفت و مقابله با ایران، در رفتارهای بی ثبات کننده این کشور در زمینه های دیگر از جمله تهدیدهای ایران برضد اسراییل و شرکای ما در حاشیه خلیج فارس و حمایت ایران از گروههای خشن در کشورهایی نظیر سوریه و یمن بسیار سرسخت هستیم.

او گفت: ما همچنان تحریم هایی برضد ایران به علت نقض حقوق بشر، به خاطر حمایت از تروریسم و برنامه موشکهای بالستیک این کشور داریم و به اجرای شدید این تحریم ها ادامه خواهیم داد. به طور مثال آزمایش اخیر موشکی ایران نقض وظایف بین المللی این کشور بود و در نتیجه آمریکا درحال اعمال تحریم هایی بر ضد افراد و شرکت های فعال در پیشبرد برنامه موشکهای بالستیک ایران است.

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها