رئیس جمهور آمریکا می‌گوید، در صورتی که شرایط مذاکرات هسته‌ای با ایران رضایت بخش نباشد، برای «کنار کشیدن» از این مذاکرات تردید نخواهد کرد. اوباما در حالی این اظهارات را مطرح می کند که مذاکرات همچنان در هتل کوبورگ وین بین ایران و ۱+۵ ادامه دارد.
کد خبر: ۸۱۳۳۰۰
اوباما: تهران باید با «مکانیسم تایید قدرتمند و دقیق» موافقت کند

خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پرس تی وی نوشت؛ باراک اوباما روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل در کاخ سفید گفت: تهران باید با «مکانیسم تایید قدرتمند و دقیق» به منظور اطمینان جهان از صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود موافقت کند.

اظهارات اوباما در حالی مطرح شد که مذاکرات سخت و فشرده ایران و گروه 1+5 شامل کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، در هتل کوبورگ وین پایتخت اتریش ادامه دارد.
با نزدیک شدن به ضرب الاجل خودخوانده مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، وزارت خارجه آمریکا از تمدید این مذاکرات تا تاریخ هفتم جولای خبر داد.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «گروه 1+5 و ایران تصمیم گرفتند تا ضرب الاجل دستیابی به توافق هسته‌ای خود را تا تاریخ 7 جولای تمدید کنند تا زمان بیشتری به منظور رسیدن به راه حل بلند مدت داشته باشند.»
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز که در هتل کوبورگ وین به سر می‌برد، سه شنبه پس از دیدار با جان کری همتای آمریکایی خود در وین گفت: «شرایط در مذاکرات در مسیری مثبت در حال پیشرفت است. سوالاتی باقی مانده‌اند که بیشتر درباره روال کاری هستند و نه مسائل فنی. همه دلایل برای پذیرفتن این موضوع که توافق در دسترس است، وجود دارد.»

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها