روزهای خوش ابتدای زندگی «Copy» نمی شود، مشکلات اقتصادی «Delete» و مسائل کاری با «Block» حل نمی شود و زندگی واقعی همیشه در حالت «is typing…» است.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۴
همسر ایده آل شما اینجا منتظرتان نیست!

به گزارش جام جم آنلاین ، موقعیت شغلی ایده آل، تحصیلات عالیه، خانه های مجلل و اتومبیل های گران قیمت؛ تقریبا همه مهندس هستند و تک و توک دکتر، برخی نیمه اول سال را در جزایر قناری به سر می برند و برخی دیگر نیمه دوم سال را به سواحل هاوایی می روند اما در پایان روز همه باهم سوار آخرین خط اتوبوس می شوند تا قدری کم هزینه تر از محل کار به خانه برگردند.

اگر فکر کرده ایم که می توانیم در فضای مجازی حقیقت افراد را بشناسیم و یا حتی برای تشکیل خانواده فرد موردنظر خود را پیدا کنیم سخت در اشتباهیم، چه بسا همان افرادی که آخر شب از آخرین اتوبوس خط برای رفتن به خانه خود استفاده می کنند همان هایی هستند که در شبکه های اجتماعی خود را صاحب گرانترین ویلا ها و اتومبیل ها می دانند.

رو در رو نمی تواند بیش از پنج کلمه با کسی هم کلام شود اما در فضای مجازی ساعت ها مشغول چت کردن است و خیلی ها را مجذوب اطلاعات نداشته خود می کند، روی هم رفته پنج کتاب نخوانده اما در پیج اینستاگرامش سخن بزرگان و کتاب های آنها را می نویسد، پنج روز تا تولد هجده سالگی اش مانده اما خود را فردی پخته معرفی می کند.

آب از سرچشمه گل آلود است

ازدواج هایی که پایه آنها در فضای مجازی شکل گرفته حکایت این ضرب المثل است، خیال های واهی دوطرف برای ایجاد زندگی مشترک ایده آل باعث شده تا چشم هردوی آنها به مسائل پیرامون تشکیل خانواده بسته شود و تنها به وعده هایی که در چت های مجازی به هم داده اند دلخوش باشند، غافل از اینکه روزهای خوش ابتدای زندگی «Copy» نمی شود، مشکلات اقتصادی «Delete» نمی شود، مسائل کاری با «Block» حل نمی شود و زندگی واقعی همیشه در حالت «is typing…» است پس دیگر کمکی از دست هزاران «Follower» آنها هم بر نمی آید.

خطر؛ شیادها مشغول کارند

حالا دیگر کاربران ایرانی اینترنت و وسایل ارتباطی را جزء لاینفک زندگی خود می دانند به طوری که حتی برای ازدواج و پیداکردن شریک زندگی خود به این ابزارها روی می آورند و به امید بازشدن بختشان، بدون آگاهی لازم به عضویت سایت های «همسریابی بی نام و نشان» در می آیند بدون توجه به اینکه سایت های همسریابی که فعالیت می کنند اغلب بدون مجوزند و غالبا تبدیل به محیطی برای سوءاستفاده از افراد شده اند.

برخی از سوء استفاده‌‌ها، آسیب‌‌ها و کلاهبرداری های انجام شده در اینگونه سایت ها به این شرح است: با توجه به اینکه مدیران سایت ها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر (نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس، شماره تماس و ...) دسترسی دارند، می توانند از برخی کاربران سوءاستفاده کنند.

این سایت ها می توانند اطلاعات وارد شده توسط کاربر را در اختیار افراد غیرمجاز قرار دهند.

در این سایت ها اعضا می توانند با جلب اعتماد سایرین اقدام به سوء استفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی و اخاذی از آنها نمایند.

ناگفته نماند پلیس فتا نیز تنها به درج اینگونه هشدارها در سایت خود بسنده کرده است.

هرچه کنی بکن مکن ترک زندگی واقعی

اولین حرفی که در بازجویی زد این بود:«اعتیاد به فضای مجازی از اعتیاد به شیشه و کراک هم بدتر است».

کسی که با دادن وعده ازدواج به دختران جوان در شبکه های اجتماعی، زندگی و آینده آنها را تباه کرده بود؛ از آنجا که یک قاتل بهتر از هرکسی می داند قتل بد است، «اخ» هم در توجیه کارهای بی شرمانه اش، اعتیاد به فضای مجازی را دلیل سرقت اموال، هتک حرمت و اخاذی از دختران جوان دانست و در توصیه ای که به دیگران داشت گفت:«هر کاری می کنید، بکنید، اما معتاد فضای مجازی نشوید».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها