همزمان با مخالفت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا، معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز عرضه محصولات پتروشیمی خارج از این بازار متشکل را تخلف از قانون اعلام کرد.
کد خبر: ۸۷۰۱۵۶

وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی طی روزهای اخیر برای خارج کردن معاملات نیمی از محصولات پتروشیمی در بورس کالا به تکاپو افتاده که واکنش‌های تندی از سوی فعالان بخش خصوصی و عمومی کشور در پی داشته است.

در آخرین واکنش‌ها همزمان با اعلام مخالفت مجدد محمدباقر نوبخت با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز با ارسال نامه‌ای به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، عرضه محصولات پتروشیمی خارج از این بازار متشکل را تخلف از قانون اعلام کرد.

به گزارش فارس، در این نامه که خطاب به نوابی، مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در حدود سه هفته پیش نوشته شده و رونوشتی از آن به خسرو تاج، قائم‌مقام وزیر صنعت ارسال شده، آمده است: با توجه به این‌که بر اساس قانون و مصوبات رسمی،عرضه محصولات پتروشیمی به استثنا کود اوره (در حد مصوبه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها) خارج از بورس تخلف و عرضه خارج از شبکه محسوب می‌شود و تا اتخاذ هر گونه تصمیم جدید، کالاهای بورسی یا باید در بورس عرضه شود یا مشمول قیمت‌گذاری رسمی دولت و تعزیراتی باشد، مسئولیت صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و برخورد قانونی با تخلفات، با آن سازمان است.

به گزارش ایرنا، نوبخت نیز روز گذشته در نشست خبری خود در پاسخ به اظهارات وزیر صنعت، معدن وتجارت مبنی بر خروج پتروشیمی از بازار بورس کالا گفت: این یک نظر شخصی است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موافق آن نیست و در دولت هم چنین موضوعی مطرح نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها