داغ شدن بازار شایعات درباره دو مربی بزرگ جهان

گواردیولا در پاری سن ژرمن، مورینیو در تیم ملی انگلیس

پپ گواردیولا چگونه پرطرفدارترین مربی نزد باشگاه‌های بزرگ اروپایی شد؟

شیوه های خاص پپ

زمان خیلی زود گذشت. از همان می ‌2009 تا امروز را می‌گویم.
کد خبر: ۸۶۸۹۶۳
شیوه های خاص پپ

به گزارش جام جم آنلاین ، همان زمانی که بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا منچستریونایتد را در استادیوم المپیک رم شکست داد تا در اروپا به عنوان قهرمان تاجگذاری کند. از همان زمان پپ گواردیولا، سرمربی جوان بارسلونا دست‌نیافتنی شد.

آغاز پپ گواردیولا

و پپ از همان شب شکل گرفت. فرگوسن ابتدای جریانی قرار داشت که پپ در آن متولد شد. گواردیولا در همان فصل با بارسلونا، لالیگا و کوپا دل ری را برده بود و دست آخر جام قهرمانی اروپا را هم به دست آورد. همه این موفقیت‌ها در شرایطی رقم خورد که گواردیولا نخستین فصل حضور خود را در این تیم تجربه می‌کرد.

موفقیت‌های پپ در سال‌های بعد ادامه یافت، اما از همان زمان بود که وقتی برای نخستین بار حرف از بازنشستگی فرگوسن به میان آمد بسیاری گواردیولا را جانشین وی معرفی کردند؛ اتفاقی که حداقل تا امروز عملی نشده است، اما به هر حال فرش قرمز در اولدترافورد (ورزشگاه اختصاصی منچستریونایتد) برای پپ گواردیولا هنوز هم پهن است، در حالی که این مربی همیشه هواخواهان زیادی داشته که منچستر یکی از آنها بوده است. مرد اسپانیایی اکنون کار خود را در بایرن مونیخ تمام شده می‌داند. دوران حضور پپ در تیم باواریایی به پایان رسیده است و همه منتظرند ببینند او چه تیمی را برای آینده خود انتخاب خواهد کرد.

چه کسانی او را صدا می‌زنند؟

منچستریونایتد، منچسترسیتی، چلسی و حتی آرسنال. همه این تیم‌ها مرد اسپانیایی را می‌خواهند. مردی که در کارنامه مربیگری‌اش هر افتخاری در رده باشگاهی به چشم می‌خورد. در واقع او نزد مدیران و مالکان باشگاه‌های متمول، بزرگ و البته قدرتمند اروپایی محبوب‌ترین گزینه ممکن است. رومن آبراموویچ، مالک روسی چلسی نیز بسیار مشتاق بود تا گواردیولا را به تیم خود بیاورد. مسلما پول بهترین ابزار ممکن برای کشاندن گواردیولا به استمفوردبریج (ورزشگاه اختصاصی چلسی) است. منچسترسیتی هم برای پپ نقشه داشت همان طور که یونایتد همچنان به طور جدی به دنبال جذب وی است. همه آنها برای به خدمت گرفتن این مربی حاضرند هر کاری لازم باشد انجام بدهند، حتی اگر با این تلاش‌ها گواردیولا به گران‌ترین مربی تاریخ فوتبال تبدیل شود. این خاصیت فوتبال است که با پول هر موفقیتی امکان‌پذیر می‌شود.

راهی که هنوز تمام نشده

این شرایط عالی برای گواردیولا ـ که محبوب‌ترین مربی نزد باشگاه‌های بزرگ دنیاست ـ جریانی است که از همان می 2009 آغاز شد. راه طلایی او هنوز پایان نیافته است و پیش‌بینی می‌شود او تا پایان مدت قرارداد خود سه مرتبه دیگر با باشگاه‌های مختلف، قهرمانی در اروپا را به دست بیاورد. در واقع، پپ برای هر باشگاهی تضمین به شمار می‌رود. حتی مورینیو یا آنچلوتی هم چنین تضمینی برای باشگاه‌های خود ندارند. همان طور که لوئیس انریکه چنین نیست. گواردیولا در حالی این ضمانت را به عنوان برگ برنده با خود دارد که در مدت دوران حضور خود در بایرن مونیخ، موفق به فتح لیگ قهرمانان اروپا نشد.

شانسی در کار نیست

شرایطی که برای گواردیولا وجود دارد به‌هیچ عنوان براساس شانس نیست. او برای مربیگری همه چیز داشت؛ توانایی، قدرت پیش‌بینی و اقتدار. گواردیولا همان مربی‌ای بود که تصمیم گرفت ابتدای فصل سه جام در انتها بگیرد و موفق هم شد. روش‌های مربیگری او موردپسند هر باشگاهی قرار دارد. او بدون خستگی کار می‌کند و نظم زیادی هم دارد. نتایج این دو ویژگی مهم و برجسته هم در کارش دیده می‌شود. گواردیولا علاقه زیادی به بازیکنان جوان دارد. او همان کسی بود که استعدادهای بوسکتس را کشف کرد تا همین جوان در فینال 2009 رم به یکی از بهترین بازیکنان تبدیل شود. پدرو هم دیگر بازیکن جوانی بود که گواردیولا او را به تیم اول بارسلونا آورد. شیوه‌های کار کردن او با بازیکنان مختلف نیز متفاوت بود. او همان طور که با مسی رفتار می‌کرد با ژاوی و اینیستا این طور نبود. گواردیولا شناخت عجیبی از روحیات و رفتارهای بازیکنان مختلف دارد و براساس آن تصمیم می‌گیرد چگونه با آنها رفتار کند.

و پپ ادامه دارد

برای مردی که سه بار پشت‌سرهم با بارسلونا قهرمان لالیگا شد و در آلمان و با بایرن مونیخ قهرمانی‌های پی‌درپی به دست آورد، قهرمانی در یک لیگ جدید نمی‌تواند کار غیرممکنی باشد؛ لیگی به نام لیگ برتر انگلیس. مهم این است که او تضمین‌کننده قهرمانی است و نامش همچنان در سطح اول دنیای مربیگری می‌درخشد. پپ شیوه‌های خاص خود را دارد. بلد است چگونه برگ برنده باشد.

بلد است چگونه وقتی از زمان پیوستن به بایرن مونیخ جام قهرمانی اروپا را کسب نکرده، تضمین‌کننده گرفتن جام قهرمانی اروپا باشد. او بلد است از مورینیو و دیگر رقبای قدرتمندش سبقت بگیرد و می‌تواند بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی را به دنبال خود بیندازد. او گواردیولاست؛ مردی که در 44 سالگی به اندازه فردی مثل فرگوسن تجربه دارد. او با این تجربه، سال‌های شگفت‌انگیز دیگری را پیش‌رو خواهد داشت. مهم نیست چلسی، منچسترسیتی یا منچستریونایتد کدام یک مقصد بعدی او خواهد بود، مهم این است که پپ و شیوه‌های خاص مربیگری‌اش ادامه دارد.

مترجم: هیلدا حسینی‌خواه - ورزش
منبع: دیلی‌میل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها