برانکو ایوانکوویچ با سابقه هدایت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 آلمان، این روزها عیاری متفاوت از خود در فوتبال ایران ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۸۹۶۱
این برانکوی با شخصیت

مربی با دانش و هوشمندی که اکنون در پرسپولیس حسابی جوهره وجودی خود را به همگان نشان داده است تا در سایه هدایت اصولی او، قرمزهای پایتخت با وجود فراز و نشیب‌های بسیار در این فصل، خود را در قامت مدعی قهرمانی لیگ مطرح کرده و گام به گام نیزبه صدر جدول نزدیک شوند.

جوانگرایی صورت گرفته توسط این مربی خوش‌اخلاق و بی‌حاشیه، گرچه در همان ابتدای فصل نیز با بازی خوب و هدفمند سرخ‌ها، جلوه‌ای ویژه از چشم‌انداز کار برانکو را پیش روی تیم پرسپولیس قرار می‌داد تا بسیاری از کارشناسان فارغ از افت و خیز نتیجه‌گیری قرمزها در لیگ و قرارگیری‌شان در بین چند تیم پایین جدول، با ایمان به کار این مربی کروات اظهار امیدواری کنند که مسئولان باشگاه سعه‌صدر خود را حفظ و پروژه برکناری وی را در جهت عبور از بحران ایجاد شده مورد توجه قرار ندهند. اما به‌راستی پرسپولیس برانکو حتی در هفته‌هایی نیز که می‌باخت خوب و چشم‌نواز بازی می‌کرد تا هواداران باشگاه نیز با همراهی خوب‌شان با مجموعه تیم، نشان دهند که درک خوب و عمیقی از تیم متحول شده‌شان در این فصل دارند.

و همه اینها در شرایطی است که این باور عمومی به عملکرد برانکو ایوانکوویچ قبل از جام جهانی 2006 آلمان و حتی پیش‌تر از آن (بازی‌های آسیایی 2002 که با قهرمانی ایران همراه شد) وجود نداشت و برای همین نیز بود که در پایان آن جام کسی دیگر سراغی از برانکو نگرفت تا وی ضمن جدایی از تیم ملی، برای چند سال کار حرفه‌ای مربیگری‌اش را در فوتبال باشگاهی کرواسی، عربستان و چین دنبال کند. اما برانکوی فعلی با برانکویی که قبل از آن می‌شناختیم بسیار تغییر کرده تا پختگی در عملکرد حرفه‌ای و رفتار و شخصیت قابل توجه‌اش کاملا به چشم آمده و او را از دیگر مربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران مستثنی کند. به‌طور طبیعی حضور برانکو و امثال او در فوتبال ملی و باشگاهی کشورمان، غنیمتی خوب برای فوتبال ایران به حساب می‌آید و یقینا با تجربه خوب و روشنی که او دارد، می‌تواند حتی یکی از گزینه‌های جانشینی کارلوس کی روش در تیم ملی به حساب آید.

حجت‌اله اکبرآبادی - روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها