در مراسم گرامیداشت 9 دی در سراسر کشور اعلام شد

هشدار نسبت به بازی فتنه‌گران در زمین انتخابات 94

همزمان با یوم‌الله 9 دی، هموطنانمان در سراسر کشور با برگزاری مراسم و تجمعات مختلف، حماسه این روز را گرامی داشتند. چهره‌های مختلف سیاسی نیز با سخنرانی در اجتماعات گوناگون درباره ابعاد مختلف این حماسه و راز ماندگاری آن سخن گفتند.
کد خبر: ۸۶۸۵۷۳

آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان در مراسم حماسه 9 دی که در رواق امام خمینی حرم رضوی برگزار شد، عبرت‌های حماسه 9 دی را تشریح کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت‌الله خاتمی، غوغاسالاری و موج‌افکنی در جامعه را از شاخص‌های جریان فتنه در جامعه اعلام کرد و هوشیاری و بصیرت مردم در برابر این جریان‌ها را خواستار شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات پیش رو از شورای نگهبان خواست با قاطعیت، صلاحیت فتنه‌گران و حامیان آنان را برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی رد کند.

وی گفت: اگر هم صلاحیت افراد حامی فتنه گران احیانا تائید شود مردم با بصیرت به چنین کسانی در انتخابات پیش‌رو رای نخواهند داد. آیت‌الله خاتمی در عین حال از جوانان خواست مراقب باشند در آستانه انتخابات برخی جریان‌ها از آنان سوءاستفاده نکنند.

فتنه 94 پیچیده‌تر است

مدرسه فیضیه قم نیز میزبان یکی از این اجتماعات بود و آیت‌الله علم‌الهدی در این مراسم سخنرانی کرد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش گرامیداشت یوم‌الله 9دی گفت: حماسه 9 دی 88 مانوری از رویش‌ها بود که خداوند در برابر فتنه شیطانی دشمنان اسلام قدرت خود را نشان داد و عزت و افتخار مقام معظم رهبری در این حماسه عظیم برای جهانیان نمایان شد.

وی با اشاره به این‌که فتنه ۹۴ پیچیده‌تر از فتنه ۸۸ است گفت: فتنه 88 گذشت و در سال 94 دیگر نباید از آن سخن گفت، بلکه باید از فتنه 94 سخن گفت. امام جمعه مشهد افزود: اگر در فتنه 88 می‌خواستند سدشکنی کنند در فتنه 94 می‌خواهند همه چیز را تصاحب کنند،

جمع‌کردن فتنه، بدون هدایت‌های رهبری ممکن نبود

رئیس دفتر مقام معظم رهبری هم در مراسمی در شیراز با بیان این‌که فتنه ۸۸ فتنه عظیمی بود که در آن اساس نظام هدف قرار گرفته شده بود، گفت: جمع‌کردن فتنه ۸۸ بدون هدایت‌های مقام معظم رهبری ممکن نبود.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی در مراسم افتتاح طرح توسعه دارالشفای تخصصی شاهچراغ(ع) در جمع نیک‌اندیشان سلامت و کارکنان آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: در روز 9 دی مردم زمانی که مشاهده کردند اصل نظام و اعتقادشان در خطر است به کمک آمدند. وی با اشاره به این‌که در این شرایط هرچه فتنه است زیر سر آمریکاست، افزود: دولت آمریکا دولتی متکبر است که از انسانیت تنها گوش، چشم، سر و بدن دارد و برای تامین اهداف خود از هیچ منکری رویگردان نیست.

فتنه پایان نیافته است

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت قبل نیز در نشست ۹ دی که با استادان دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: به‌رغم این‌که برخی از خواص و نخبگان در نقشه سرویس‌های اطلاعاتی دشمن بودند و اشتباهات محاسباتی انجام دادند، اما ملت با حضور در میدان و حماسه ۹ دی، نقشه آنها را از بین بردند. به‌گزارش مهر وی ادامه داد: فتنه پایان نیافته و به طور حتم تا زمانی که انقلاب اسلامی با قدرت در حال حرکت است، همان‌گونه که فتنه‌ها از قبل وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

مصلای امام خمینی(ره) شهرستان ارومیه نیز دیروز میزبان برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز 9 دی بود و حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم سخنرانی کرد.

در استان همدان نیز راهپیمایی گرامیداشت سالروز 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت برگزار شد. مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در اهواز نیز با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و سخنرانی اسدالله بادامچیان، قائم‌مقام دبیرکل حزب موتلفه در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

ایستادگی ملت در حمایت از نظام و ولی‌فقیه

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حماسه ۹ دی را نشانه ایستادگی ملت در حمایت از نظام و ولی فقیه دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: این حماسه نشانه ارزشمند و روشنی از حمایت و حضور ملت شریف ایران از نظام و ولی فقیه بوده و هست که آماده پشتیبانی و مقابله با فتنه دشمنان هستند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح‌کرد: امروز نظام با رهبری فرزانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و حمایت ملت شریف ایران در تمامی عرصه‌ها در منطقه و جهان حضور دارد و با استقلال و اقتدار کامل در مقابل استکبار و توطئه بدخواهان ایستادگی می‌کند و 9 دی نشانه روشنی از این اقتدار و حضور عزتمندانه است.

9 دی، از بروز یک انحراف بزرگ جلوگیری کرد

شهردار تهران هم در همایش بسیجیان که به مناسبت 9 دی در موسسه فرهنگی سیدالشهدا برگزار شد، با تاکید بر این‌که 9 دی‌ در ادامه انقلاب اسلامی نقشی اساسی دارد، گفت: این روز از یک انحراف جلوگیری کرد و به نماد بازسازی اعتماد عمومی بین جامعه و نظام اسلامی مبدل شد.

به گزارش آنا، محمدباقر قالیباف افزود: باید در ابعاد مختلف به موضوع 9 دی توجه عمیقی کنیم، زیرا وقتی به گذشته خوب توجه می‌کنیم راه آینده را بهتر تشخیص می‌دهیم.

قالیباف با اشاره به این‌که 9 دی تلاش کرد از نگاه‌های ساختارشکنانه‌ای که می‌خواست هویت را از نظام و جمهوری اسلامی بگیرد، جلوگیری کند تصریح کرد: در وقایع سال 88 وحدت جامعه مورد هدف قرار گرفت و بحث انتخابات و تقلب مطرح نبود، موضوع بحث تقابل جناح‌های سیاسی نبود بلکه در این جریان بحث انقلاب و ضد انقلاب مطرح بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها