در روزهای پایانی فصل پاییز و با نزدیک شدن به شب یلدا کسب و کارهای جدیدی در بازار رونق می‌گیرد. یکی از این مشاغل تزئینات سبد میوه، آجیل و هندوانه است.
کد خبر: ۸۶۵۷۷۱
هزینه‌های چند صدهزار تومانی برای تزئین تنقلات یلدا

در روزهای پایانی فصل پاییز و با نزدیک شدن به شب یلدا کسب و کارهای جدیدی در بازار رونق می‌گیرد. در آگهی‌های روزهای اخیر تبلیغاتی مبنی تزئینات سبد میوه، آجیل و هندوانه به چشم می‌خورد.

یکی از فعالان در این شغل به اقتصادنیوز گفت: هزینه تزئین و طراحی روی هندوانه از 30 هزار تومان تا 50 هزار تومان است. این در حالی است که هندوانه باید توسط شخص سفارش دهنده خریداری شود یا هزینه هندوانه به طور جداگانه کیلویی چهار هزار و 500 تومان محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه تزئین سبد آجیل 65 هزار تومان است اما هزینه آجیل به طور جداگانه محاسبه می‌شود، فقط 20 هزار تومان دستمزد به وی تعلق می‌گیرد و 45 هزار تومان هزینه سبد، گل و نارگیلی که وسط سبد قرار می‌گیرد است. همچنین هزینه تزئینات سبد میوه نیز از 220 هزار تومان تا 350 هزار تومان است، اما در این مورد هزینه جداگانه‌ای بابت میوه دریافت نمی‌شود. همچنین هزینه تزئین کادو‌ها و درست کردن طبق حدود 100 هزار تومان می‌شود.

به گزارش اقتصاد نیوز، یکی دیگر از افرادی که در این شغل فعالیت می‌کند در این خصوص بیان کرد: هزینه تزئین سبد میوه از 150 هزار تومان تا 200 هزار تومان است، اما هزینه تزئین روی هندوانه به طور جداگانه محاسبه می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه هزینه کل تزئینات سبد میوه، آجیل، هندوانه و کادوها چقدر می‌شود؟ گفت: از حداقل 400 هزار تومان تا 600 هزار تومان هزینه دارد و همه تزئینات با توجه به سلیقه سفارش دهنده در نوع گل، رنگ ربان و نوع چیدمان انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها