کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از عوامل تولید مجموعه مستند ستارگان شرق قدردانی می کند.
کد خبر: ۸۶۵۷۶۸
مجلس از «ستارگان شرق» قدردانی می کند

اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما ضمن قدردانی از رسانه ملی به خاطر اهتمامی که برای احیاء نام و معرفی مشاهیر ایرانی داشته است از تولید مستندهای ستارگان شرق ابراز خرسندی کرده اند.

قرار است امروز ساعت 14 در مراسمی در کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس از عوامل تولید این مجموعه قدردانی شود.

تهیه کننده و کارگردان این مجموعه مستند گفت: کار تحقیق و مطالعه این مستند را از سال 88 آغاز کردیم چراکه به نظر می رسید برخی از کشورها در جهت مصادره شخصیت های فرهنگی و علمی کشورمان برآمده اند.

رضا قربان نژاد افزود: برای تولید این مستند با بیش از 130 استاد و پژوهشگر داخلی و خارجی در باره شخصیت های علمی و فرهنگی و ادبی ایرانی مصاحبه کرده ایم تا بتوانیم اطلاعات بی نظیری را در این مستند ها در باره مشاهیر ایرانی به ویژه افرادی که در خارج از مرزهای ایران به تبلیغ فرهنگ ایرانی - اسلامی پرداخته اند ارائه کنیم.

به گفته این تهیه کننده، معرفی مشاهیری که در ایران اسلامی مدفون هستند در اولویت برنامه بود که بسیاری از آنان در قسمت های مختلف «ستارگان شرق» که از شبکه های سه و جام جم پخش شده است معرفی شده اند اما بخش های پر زحمت و جذاب تر برنامه به مشاهیری اختصاص یافته است که در خارج از مرز های ایران مدفون هستند و آثار حضور آنان در فرای مرزهای ایران چه به لحاظ فرهنگی ، چه به لحاظ معنوی و چه به لحاظ عمرانی کاملا مشهود است.

وی از سید علی همدانی در تاجیکستان ، پوریای ولی در ازبکستان، مولانا جلال الدین در قونیه و قاضی نورالله شوشتری در هند به عنوان نمونه هایی از این شخصیت های ایرانی نام برد که با حضورشان در مناطقی خارج از مرزش های کنونی ایران توانسته اند حتی پس از مرگ، نمایندگان شایسته ای از فرهنگ غنی ایران باشند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، قربان نژاد انگیزه خود از تولید این مستند را نیاز جوانان به داشتن الگوهایی مناسب برای تحصیل عمل و عمل دانست و گفت:تاکنون 27 شخصیت از برجسته ترین دانشمندان و عارفان ایرانی را از جمله خوارزمی، فارابی، خواجوی کرمانی، نظامی گنجوی، ابوریحان بیرونی و خیام را معرفی کرده ایم و در برنامه های آتی سراغ شحصیت هایی ایرانی خواهیم رفت که حتی در چین و تایلند و مجارستان از آنان پایه گذاری یک روند فرهنگی را سراغ داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها