جام جم آنلاین در گفتگو با سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی کرد:

ترویج ارزش‌های فرهنگی با کمک ظرفیت‌های مردمی

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش خطیر رسانه ملی در امر فرهنگ سازی گفت: نمایندگان صدا و سیما در جلسات شورای عالی فضای مجازی حضور جدی دارند و انصافاً اقدامات خوبی انجام دادند. البته با توجه به امکانات موجود نمی توان بیشتر از این انتظار داشت. طبیعی است که صدا و سیما به تنهایی نمی تواند در برابر هجمه سنگین دشمن مقاومت کند.
کد خبر: ۸۶۵۵۰۰
صدا و سیما اقدامات مناسبی برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن انجام داده است

دکتر سیدباقر حسینی در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین گفت: شبکه‌های مجازی یکی از مهمترین راه‌های نفوذ فرهنگ غرب محسوب می‌شوند، این فضا باید جدی گرفته شود زیرا بسیاری از اعتقادات و ارزش های اسلامی مورد هجمه قرار می گیرند و دشمن با استفاده از نرم افزارهای ارتباطی افکار عمومی را در اختیار گرفته و با تبلیغات حرفه‌ای فضا را مسموم می کند.

وی افزود: همه آموزه های اسلامی بر تقویت انسانیت و اخلاق تاکید دارد ولی دشمن می خواهد با شکستن انحصار ارزش‌های اخلاقی، دیدگاه‌ها را تغییر دهد و جامعه را دچار از خود بیگانگی کند. وقتی چنین فرهنگی در جامعه پیاده شد نفوذ و پیاده کردن فرهنگ غربی آسان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ ایرانی مورد تحریف و تغییر قرار گیرد قطعاً آلت دست دشمنان خواهیم شد، گفت: متاسفانه عده‌ای از افراد جامعه مقهور فرهنگ غرب شده و خود را روشنفکر تصور می کنند غافل از اینکه پیوستن به این فرهنگ، انحطاط و سقوط انسانیت را درپی دارد. به قول مطهری«اگر بی حجابی تمدن است، حیوانات متمدن‌تر هستند.»

حسینی تصریح کرد: مجلس جلسات منظمی در خصوص رسیدگی به مسائل فرهنگی دارد تا شورای عالی فضای مجازی بر اساس بیانات مقام معظم رهبری و در راستای نیاز جوانان کشور حرکت کند. در همین رابطه با رایزنی مجلس مقرر شد دولت سال آینده بودجه مناسبی با این امر اختصاص دهد.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی افزود:خطرناک ترین راه ضربه زدن به اعتقادات مردم استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است. متاسفانه ما به جای اینکه محتوای جدید برای هدایت و کنترل جامعه به منظور پاسخگویی به نیازهای جوانان ایجاد کنیم، ناخودآگاه فضا را برای استفاده دشمن آماده کردیم.

سیدباقر حسینی با تاکید بر اینکه دشمن در فضای مجازی اعتقادات جوانان را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید از نفوذ فرهنگی دشمن مطلع شوند و افکار فرزندان خود را جهت دهی کنند. پیشنهاد می‌کنم؛ جوانان معتقد و مذهبی در شبکه‌های اجتماعی گروه‌های مشارکتی تشکیل دهند و به انتشار مطالب مفید و سازنده بپردازند. ضمن اینکه باید شرایط اشتغال و کارآفرینی در جامعه تسهیل شود در این صورت بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد.

رضا گلین شریف دینی- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها