رسانه ملی برای تبیین آنچه که در مجلس شورای اسلامی در جریان است بیش از 900 ساعت از برنامه های خود را در نیم سال اول امسال به نمایندگان مردم اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۷۳۸۹۴
نمایندگان ملت در قاب تلویزیون

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سازمان صداوسیما به مثابه‌ «رسانه ملی» همواره در تلاش بوده تا اطلاع‌رسانی صحیح را درخصوص قوای کشور در دستور کار قرار داده و همواره برای پیشبرد اهداف عالی کشور همیار و همراه سایر سازمان‌ها و نهادها باشد.

در این خصوص براساس اطلاعات گردآوری شده، عملکرد حوزه‌های برنامه‌ساز سازمان با موضوع «میزان حضور و انعکاس فعالیت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه‌های صداوسیما» جمعاً به میزان 920:18 ساعت بوده است که سهم معاونت صدا 32:07 ساعت برنامه ‌بوده است که به‌عنوان مثال: «شبکه گفت‌وگو» با 21:55 ساعت بیشترین میزان پخش را داشته است و «رادیو اقتصاد» 2:52 ساعت و «رادیو سلامت» 6:00 ساعت برنامه با این موضوع پخش کرده‌اند.

از جمله عناوین برنامه‌ها نیز می‌توان به برنامه «بدون خط‌خوردگی» میزان 7:00 و «صبح و گفت‌و‌گو» 5:00 ساعت اشاره کرد که در تمامی برنامه‌ها از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دعوت به‌عمل آمده است.

همچنین معاونت سیما جمعاً 70:21 ساعت برنامه پخش کرده که «شبکه یک» با 37:25 ساعت، بیشترین میزان پخش را داشته است و می‌توان از نمونه برنامه «خانه ملت» یاد کرد.

«شبکه پنج» سیما نیز 16:48 ساعت برنامه با این موضوع پخش کرده است و نمونه برنامه‌هایی همچون «اقتصاد ایران» و «سلام تهران» دارد.

در این ارتباط معاونت خبر جمعاً 525:44 ساعت و خبر و گزارش و تفسیر و برنامه‌های خبری و سیاسی تهیه و پخش کرده است که از این میزان 301:58 ساعت به «شبکه خبر» اختصاص دارد.

همچنین «اداره کل پخش اخبار صدا» 81:56 ساعت برنامه (خبر، مصاحبه، گزارش و ارتباط مستقیم) با این موضوع پخش کرده است.

«اداره کل پخش اخبار سیما» نیز 63:24 ساعت برنامه (خبر، مکتوب، مصاحبه، گزارش، ارتباط مستقیم، گفت‌و‌گوی ویژه) 25:01 ساعت پخش کرده است.

«اداره کل تولید برنامه‌های تحلیلی و مستند» نیز25:00 ساعت برنامه پخش داشته که می‌توان از نمونه برنامه‌هایی همچون «جهان سیاست»، «رویداد هفته» و «خط قرمز» نام برد.

گفتنی است برنامه‌ای استانی نیز اهتمام جدی به این امر مهم داشته‌اند که «معاونت امور مجلس و استان‌ها» جمعاً 292:06 ساعت برنامه پخش کرده که از این میزان سهم «پخش صدا» 126:06 ساعت برنامه بوده است و «مرکز البرز» با 19:32 ساعت بیشترین میزان پخش را داشته است و می‌توان از نمونه برنامه‌هایی همچون «البرز من سلام» و «شهر من سلام» یاد کرد.

«بخش سیما» نیز 166 ساعت برنامه پخش کرده که «مرکز کرمان» با 21:35 ساعت، بیشترین میزان پخش را داشته است و نمونه برنامه‌هایی همچون «با نمایندگان» و «گفت‌و‌گوی ویژه» دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها