ادامه حاشیه‌ها؛ ورود شورای رقابت به آزادسازی قیمت بلیت هواپیما

در ادامه انتقادات به آزادسازی بی‌ضابطه و بدون فراهم کردن مقدمات لازم قیمت بلیت هواپیما، شورای رقابت نیز با مخالفت ضمنی نسبت به این موضوع از ورودش به ماجرا و بررسی آن خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۵

رئیس شورای رقابت با بیان این که در شرایط فعلی بسترهای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما فراهم نیست، گفت: این موضوع در جلسات آینده شورای رقابت در دستور کار قرار می‌گیرد تا تصمیم بگیریم چه کنیم.

به گزارش مهر، رضا شیوا اظهار کرد: اعتقاد داریم آزادسازی قیمت بلیت هواپیما خوب است به شرط آن که بسترهای لازم فراهم باشد، یعنی عرضه و تقاضا متعادل باشد. متاسفانه در حمل و نقل هوایی این اتفاق نیفتاد. وی گفت: ما معتقدیم این کار باید در خطوطی اتفاق بیفتد که در آنها تعداد قابل توجهی هواپیما و شرکت‌های متعدد وجود داشته باشد، اما وقتی در یک خط فقط یک شرکت هواپیمایی فعال باشد، معلوم است این آزادسازی قیمت‌ها به افزایش قیمت منجر خواهد شد. رئیس شورای رقابت تصریح کرد: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما نباید برای جبران انباشت زیان‌های گذشته باشد و این درست نیست بلکه باید در جهت افزایش خدمات و کیفیت بهتر باشد.

این آزادسازی حساب شده نیست

از سوی دیگر، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان حمایت با آزادسازی قیمت‌ بلیت هواپیما مخالف بوده و معتقد است افزایش قیمت‌ها ناشی از این آزادسازی‌ها غیرمتعارف است.

محمود نوابی اظهار کرد: در مورد قیمت بلیت هواپیما اجازه آزادسازی داده شده است، اما گفته شده قیمت‌ها نباید به صورت غیرمتعارف افزایش یابد. وی تصریح کرد: اگر از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد آزادسازی نرخ بلیت هواپیما سوال شود، به طور قطع ما از این افزایش قیمت استقبال نمی‌کنیم و حامی مصرف‌کننده هستیم یا حداقل باید مقداری حساب‌شده‌تر برخورد می‌شد، چراکه نمی‌شود ایرلاین‌ها، همه زیان‌ها و خسارات گذشته را در یک مرحله جبران کنند، بلکه این افزایش قیمت باید در چند فاز و مرحله اجرا شود که فشار کمتری به مردم وارد شود، زیرا به هر حال طبقه متوسط و پایین جامعه از این خدمات استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌‌کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: زمانی رقابت می‌تواند با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما اتفاق افتد که عرضه بر تقاضا پیشی‌گیرد، در حالی که در شرایط فعلی این طور نیست و تقاضا برای بلیت هواپیما، بیش از عرضه است، بنابراین این اقدام برای آزادسازی بلیت هواپیما باید زمانی باشد که صندلی خالی در خطوط هوایی کشور وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها