بازجویی از پسر قذافی درباره امام موسی صدر

پسر دیکتاتور معدوم لیبی که توسط نیروهای امنیتی لبنان دستگیر شده است، درباره پرونده امام موسی صدر بازجویی خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۹
بازجویی از پسر قذافی درباره امام موسی صدر

به گزارش رسانه‌های لبنانی، دستگاه قضایی لبنان قصد دارد از هانیبال قذافی پسر معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی درباره امام موسی صدر بازجویی کند.

امام موسی صدر روحانی برجسته و رهبر جنبش امل لبنان در 9 شهریور 1357، طی سفری رسمی به لیبی به‌دعوت معمر قذافی، ناپدید شد.

«ابراهیم بصبوص» مدیرکل نیروهای امنیت داخلی لبنان گفت که شعبه اطلاعات نیروهای امنیتی ملی لبنان تماسی دریافت کرد مبنی بر اینکه یک گروه «هانیبال معمر قذافی» را ربوده و مایل به تحویل آن به نیروهای امنیت داخلی لبنان هستند.

بر اساس این گزارش، گروهی از نیروهای امنیت داخلی لبنان عازم مکانی که ربایندگان پسر قذافی در بعلبک مشخص کرده بودند، شدند و بعد از مشخص شدن هویت واقعی این فرد ربوده شده مبنی بر اینکه او پسر قذافی است، دستگیر و به مقر اداره کل نیروهای امنیتی در بیروت انتقال داده شد.

برخی اصلاح‌طلبان سکولار شده‌اند

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری دولت اصلاحات گفت: بازی‌های سیاسی گوناگونی در طیف اصلاحات وجود دارند و بر همین اساس برخی اصلاح‌طلبان به طور کامل به سمت طیف سکولار کشیده شده‌اند.

محمدرضا تاجیک گفت: دغدغه‌های جدید من درباره نو اصلاح‌طلبی این است که به چه شکلی می‌توانیم اصلاح‌طلبی را تاریخ‌مند کنیم و یا چگونه نونو کنیم و این هم بحث من است که چون تاریخ می‌رود و هم الزاماتش عوض می‌شود این گفتمان نمی‌تواند بماند؛ اگر بماند با تاریخ و زمانه خودش رابطه برقرار نمی‌کند، گفتمان باید روح زمانه باشد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه حزبی که من پیشنهاد می‌دهم از نوع تشکیلات خوشه‌ای است، گفت: حزب باید مطالبه محور باشدو می‌تواند پیرامون یک نیاز شکل بگیرد؛ این مطالبه می‌تواند ایجابی یا می‌تواند سلبی باشد.

محمدرضا تاجیک رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری دولت اصلاحات در گفت‌وگو با روزنامه «وقایع‌ اتفاقیه» اظهار داشت: بعضی دیگر نه کاملاً به سمت طیف سکولار کشیده شده‌اند و از دین فاصله گرفته‌اند و تلاش می‌کنند عقلانیت محض را جایگزین دین کنند و یک نوع منش لیبرالیستی اتخاذ کرده‌اند؛ بعضی‌ها مانند چپ دهه اول انقلاب کماکان یک روحیه سوسیالیستی را دارند و این روحیه سوسیالیستی را با نوعی دموکراسی صیقل داده‌اند و تلاش می‌کنند هم گرایشات عدالت‌محورانه خود را در سطح اجتماعی داشته باشند و هم نظرات دموکراتیک خودشان را در عرصه سیاست با هم جمع کنند.

اظهارات جدید عادل الجبیردر باره ایران

روزنامه اخبار الساعة چاپ یمن در خبری با اشاره به توئیت وزیر خارجه عربستان نوشت: برای اولین بار عربستان لحنش را در قبال ایران تغییر داد.

عادل الجبیر در مطلبی که از سوی وزارت خارجه عربستان بر روی توئیتر منتشر شده گفت که کشورش خواهان ایجاد بهترین روابط با ایران است.

در این مطلب به نقل از جبیر آمده است که ما به دنبال بهترین روابط با ایران به عنوان کشور اسلامی، همسایه و دارای تاریخ و تمدن است.

ادعای جدید اردوغان علیه ایران و روسیه

رئیس جمهور ترکیه در جدیدترین سخنان خود مدعی شد عراق به تحریک ایران و روسیه به شورای امنیت شکایت کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، رجب طیب اردوغان در واکنش به شکایت بغداد به شورای امنیت از حضور غیرقانونی نظامیان ترکیه ای در خاک عراق گفت: عراق به تحریک ایران و روسیه به شورای امنیت متوسل شد.

اردوغان بر ادامه حضور نظامیان ترکیه ای در عراق تاکید کرد و افزود: حضور این نیروها برای تامین امنیت سربازان ترکیه ای که هزاران نفر از داوطلبان از نیروهای پیشمرگ ها را آموزش می دهند، ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها