توهم یک مشکل بزرگ است. اگر کمی تعمق و تامل کنیم این مشکل می تواند حتی بیماری هم تلقی شود.
کد خبر: ۸۶۳۶۷۱
بیدار شو آقای طارمی

به گزارش جام جم ورزشی ، توهم می تواند موجب بروز مشکلات دیگری شود و کم کم باعث تغییر رفتارها و گفتارها شود. این مشکل از لحاظ روان شناسانه بسیار عمیق تر و دقیق تر از اینها می تواند مورد بررسی قرار بگیرد. اینها را گفتیم تا مقدمه ای باشد برای رسیدن به مهدی طارمی!

مهاجمی که در این فصل (با نادیده گرفتن چند بازی اخیر) برای پرسپولیس خوب گل می زند و البته هر زمان برای تیم ملی هم به میدان رفته می درخشد. کشف بزرگ علی دایی حالا ستاره پرسپولیس است و ستاره لیگ. افزایش شهرت و اعتبار در فوتبال ایران اما مهدی طارمی را وارد دایره توهم کرد. او مدت هاست وارد دنیای توهم شده و گویا کسی هم قرار نیست او را از این شرایط بیرون بیاورد.

مهدی طارمی که حالا بدجوری احساس ستاره بودن می کند چنان اظهارنظرهایی می کند که گویا بازیکنی است که در یکی از تیم های مطرح اروپایی به میدان می رود. مصاحبه اخیر او را بخوانید. او از زدن رکورد گلزنی علی دایی در تیم ملی صحبت می کند در حالی که حتی یک پنجم او هم در تیم ملی گل نزده است. طارمی با اشاره به از دست دادن چند ضربه پنالتی اینبار خودش را با کریستیانو رونالدو مقایسه می کند و می گوید رونالدو هم پنالتی از دست می دهد. دست آخر به سراغ فرشاد پیوس می رود و می گوید حتی فرشاد آقای گل هم موقعیت های گل از دست می دهد.

مقایسه مداوم رفتاری با دیگران نیز از لحاظ روان شناسانه نیز علامت خوبی نیست. طارمی یک لحظه خودش را غیر مستقیم با علی دایی مقایسه می کند و کمی که جلوتر می رود خودش را با رونالدو و پیوس مقایسه می کند. اینها علائم خوبی برای بازیکنی که تازه در ابتدای راه است نیست.

توهم طارمی را از دور خارج می کند همانطور که پیش از این ستاره های قبل از او اینچنین شدند.

او باید هر چه سریعتر بیدار شود و به این باور برسد بخش زیادی از ستاره بودن به دلیل تبلیغات رسانه ای اطراف اوست. در شرایطی که فوتبال ایران سال هاست از داشتن یک پدیده جاندار و تمام عیار محروم است طارمی پنالتی زن باید هم ستاره متوهم فوتبال ما باشد...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها