بازتاب گسترده دومین نامه رهبری به جوانان غربی

انتشار دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت و این رسانه‌ها با انتشار این نامه، درباره بخش‌های مختلف آن از جمله «تروریسم؛ درد مشترک جهان اسلام و غرب»، «سیاست‌های متناقض آمریکا در قبال تروریسم» و «لزوم مبارزه با اندیشه خشونت‌زا»، تحلیل‌های مختلفی ارائه کردند.
کد خبر: ۸۶۱۰۵۱

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه در بازتاب نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت: رهبر عالی ایران در پی حملات پاریس، در نامه‌ای خطاب به جوانان آمریکا و اروپا، «استانداردهای دوگانه» غرب را محکوم کرد.

فرانس‌پرس در پایان نوشت: این دومین نامه‌ای است که (آیت‌الله) خامنه‌ای به جوانان غرب نوشت. نامه اول ایشان به پس از حملات ژانویه 2015 به دفتر نشریه «شارلی ابدو» و یک سوپر مارکت یهودی در پاریس و کشته شدن 17 نفر برمی‌گردد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در بازتاب نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به جوانان غرب نوشت: رهبر عالی ایران حمله به پاریس را تروریسم کور نامید.

آسوشیتدپرس یادآور شد که این نخستین واکنش رسمی رهبر ایران به حوادث تروریستی در پاریس است که به کشته شدن 130 نفر منجر شد.

پایگاه اینترنتی بی.بی.سی فارسی زیر عنوان «دومین نامه آیت‌الله خامنه‌ای به عموم جوانان در کشورهای غربی» نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران با نوشتن نامه‌ای خطاب به عموم جوانان در کشورهای غربی از آنها خواست بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنند.

پایگاه اینترنتی رادیو فردا نیز زیر عنوان «نامه تازه رهبر ایران به جوانان غرب؛ تروریسم درد مشترک است» نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در نامه‌ای خطاب به عموم جوانان در کشورهای غربی، تروریسم را «درد مشترک» دنیای اسلام و کشورهای غربی خوانده و در عین حال، غرب را به تضاد سیاسی و برخورد دوگانه با تروریسم متهم کرده است.

پایگاه اینترنتی صدای آلمان (دویچه وله) نیز نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران خطاب به عموم جوانان کشورهای غربی در پیامی اقدام تروریست‌ها را متاثر از «یک عمر تغذیه فرهنگی ناسالم» در غرب خواند.

همچنین به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» نیز در بازتاب نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گزارش کرد که آیت‌الله علی خامنه‌ای حوادث اخیر پاریس را ـ که به کشته شدن 129 نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر منتهی شد ـ «تروریسم کور» خواند.

نامه دوم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غرب در روزنامه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و پایگاه‌های اینترنتی لبنان نیز بازتابی گسترده داشت و هر کدام بر فرازهایی از بیانات بسیار مهم ایشان به‌ویژه دعوت به تعامل صحیح با جهان اسلام و مبارزه با خشونت تمرکز کردند.

روزنامه السفیر، الاخبار، الجمهوریه، النهار، پایگاه‌های خبری العهد، خبر پرس، لیبانون فایلز و شبکه‌های تلویزیونی لبنانی مانند المنار، المیادین، الجدید، ال.بی.سی.، ام.تی.وی، تلویزیون ملی لبنان و رادیو النور از جمله این رسانه‌های لبنانی بودند.

زمان‌شناسی در ارسال نامه

علاوه بر بازتاب گسترده نامه رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های خارجی، برخی چهره‌ها و فعالان رسانه‌ای و سیاسی از کشورهای مختلف نیز نسبت به این نامه واکنش نشان دادند.

بر همین اساس الهامی الملیجی، عضو شورای نویسندگان و تحلیلگران روزنامه الاهرام مصر در گفت‌وگو با تسنیم تاکید کرد: نامه رهبر انقلاب اسلامی ایران خطاب به جوانان غرب، حقیقت تروریسم و ایفای نقش سران غرب در آن را افشا کرد. وی افزود: محتوای این پیام نیز از اهمیت برخوردار است به‌گونه‌ای که حاوی مفاهیم مهمی است از جمله این‌که اسلام، دین صلح و دین حق است و هیچ روزی دین تروریسم و نفرت نبوده اما آنهایی که این دین را ربوده‌اند، سعی دارند آن را بدنام کنند.

طلال عتریسی، مدیر مرکز منطقه‌ای و مطالعات سیاسی و اجتماعی دانشگاه لبنان هم با بیان این‌که نامه رهبر معظم انقلاب چهره واقعی اسلام را نشان داد، گفت: این نامه در زمانی مناسب جوانان غربی را مخاطب قرار داد. وی درباره واکنش دولتمردان غربی به نامه رهبر معظم انقلاب گفت: این نامه چهره واقعی از اسلام ارائه کرد و از غربی‌ها خواست از برخورد انتقام‌آمیز با مسلمانان ساکن اروپا خودداری کنند.

کوین برت، اسلام‌شناس مسلمان آمریکایی هم در گفت‌وگو با سایت مشرق اظهار کرد: علاوه بر محتوای نامه رهبری، شیوه توزیع آن در غرب هم اهمیت بسیاری دارد. این نامه به طور قطع به دست نخبگان آمریکایی می‌رسد، اما مهم این است که به دست عموم جوانان هم برسد که مخاطبان اصلی نامه هستند.

در همین حال به گزارش فارس، یک فعال سیاسی در نیجریه با دعوت از فعالان چندین کشور، گروه مجازی صد نفره برای پیگیری اخبار و بازتاب نامه رهبری به جوانان غربی تشکیل داد.

‌بار دیگر یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی، زنده شد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: پیام دوم امام خامنه‌ای عزیز به جوانان غرب پیامی حیات‌بخش است، پیامی که بار دیگر یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی را زنده کرد و عطر کلام امام خمینی(ره) را در جهان منتشر کرد.

به گزارش دفتر ویژه رئیس ستادکل نیروهای مسلح، این مطلب را سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در جمع فرماندهان عالیرتبه نظامی و کارکنان ستادکل نیروهای مسلح عنوان کرد. وی درباره پیام دوم رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به جوانان غربی افزود: هر بار که شیاطین برای انحراف افکار جوانان آتش می‌افکنند، این پیام اسلام است که چون باران رحمت الهی آتش آنها را خاموش می‌کند و در زمین‌های سوخته بذر آگاهی، رشد و بالندگی را می‌پاشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها