ادعای عملیات زمینی روسیه در سوریه

جام جم آنلاین: یک روزنامه کویتی مدعی شد که نیروهای پیاده نظام روسیه با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای، بدون مشارکت نیروهای سوری، نخستین عملیات خود را در خاک این کشور انجام دادند.
کد خبر: ۸۵۸۸۱۷
ادعای عملیات زمینی روسیه در سوریه

به گزارش فارس، برخی از منابع خبری از وجود نیروهای زمینی روسیه در خاک سوریه خبر داده بودند و می‌دهند.

روزنامه «الرأی» کویت به نقل از منابعی که آنها را منابع فرماندهی سوری می‌نامد مدعی شد: «برای نخستین بار نیروهای پیاده‌نظام روسیه تحت حمایت تانک‌ها و جنگنده‌ها در عملیات حمله به نیروهای معارض تکفیری سوریه میان ریف "لاذقیه" و ریف "ادلب" شرکت کردند» و موفق شدند کنترل یکی از ارتفاعات راهبردی را بدون زخمی شدن حتی یک نفر از نیروهای خود به دست بگیرند.

به گزارش این روزنامه، «مانور نظامی زنده ارتش روسیه در خاک سوریه مستلزم مشارکت دادن یک گردان پیاده نظامی است که با بمباران موقعیت مورد نظر توسط توپخانه 130 میلیمتری پیشرفته و جنگنده‌های سوخو SU-25M شرایط آن فراهم شد تا با دقت و بدن هیچ گونه تلفاتی در میان نیروهای مهاجم، کنترل یکی از ارتفاعات حساس به دست گرفته شود؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد ارتش روسیه نیروهای خود را در سطح بالایی از آمادگی آماده درگیری با دشمن می‌کند... زیرا کرملین تصمیم گرفته است با قدرت وارد سوریه شود و خاک شام را یک میدان آموزشی واقعی می‌داند که قدرت خود را نشان و جنگ‌افزارهای خود را توسعه می‌دهد که از سال‌های طولانی در هیچ جنگ واقعی شرکت نکرده بودند».

نیروهای ویژه آمریکا به سوریه می روند

نماینده اوباما در ائتلاف ضد داعش، تاکید کرد نظامیان آمریکایی به زودی وارد سوریه می شوند.

به گزارش مهر، «برت مک گورک» نماینده رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش در گفتگو با شبکه سی بی اس اعلام کرد نیروهای ویژه آمریکا در آینده ای نزدیک وارد سوریه خواهند شد.

وی بدون آنکه به زمان دقیق ورود نیروهای ویژه آمریکا به سوریه اشاره ای کند اعلام کرد که این نظامیان آمریکایی از گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه »، در شمال سوریه پشتیبانی خواهند کرد.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا حدود شش هفته پیش با استقرار ۵۰ نظامی آمریکایی در مناطق تحت سیطره تروریست های موسوم به مخالفان سوریه موافقت کرده بود.

رئیس جمهوری آمریکا، برت مک گورک کارشناس باسابقه در امور عراق را مامور هماهنگ ساختن عملیات مبارزه با داعش کرده است. این مسئولیت در یک سال گذشته به عهده ژنرال جان آلن بود.

تهدیدات تروریستی و تعطیلی سفارتخانه ها در بروکسل

سفارت آمریکا در بروکسل در واکنش به افزایش سطح تهدید حملات تروریستی در بلژیک، بخش کنسولی خود را تعطیل کرد.

به گزارش تسنیم، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به افزایش خطر وقوع حملات تروریستی در بروکسل، پایتخت بلژیک، بخش کنسولی سفارت ایالات متحده در این شهر را امروز (دوشنبه) تعطیل کرد.

در بیانیه‌ای که سفارت آمریکا در بروکسل شب گذشته منتشر کرد، آمده است: «به علت سطح بالای تهدید در بروکسل، بخش کنسولی سفارت ایالات متحده روز دوشنبه، 23 نوامبر، تعطیل خواهد بود. ما تنها برای شرایط اضطراری شهروندان آمریکایی باز خواهیم بود. ما تمامی تلاش خود را انجام خواهیم داد تا با تنظیم دوباره زمان‌بندی‌ها و نوبت‌های رسیدگی، خدمات مورد نیاز شهروندان آمریکایی را تأمین کنیم».

دولت کانادا نیز سفارت این کشور در بروکسل را به دلایل امنیتی تعطیل کرد.

شعبه‌های مک‌دونالد و فروپاشی شوروی

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت: آمریکا با توپ و تانک و حمله نظامی امپراطوری شوروی را ساقط نکرد بلکه از طریق همین استحاله فرهنگی و تأسیس شعبه‌های مک‌دونالد به هدف خود که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی باشد، رسید.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز طی سخنانی در دومین همایش طلاب و روحانیون بسیجی حوزه‌های علمیه تهران با بیان اینکه نباید در مذاکرات عزت، محوریت و اقتدار ایران قربانی شود، افزود: آمریکا مهمترین هدفی که دنبال می‌کند نفوذ به کشور است و این موضوع از طریق جنگ نرم -که به استحاله فرهنگی یک ملت می‌انجامد بدون آنکه کسی متوجه این موضوع شود- پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: دولتمردان مواظب باشند که ایران به محل ترویج کالاهای بنجل غربی تبدیل نشود و نیز از نفوذ فرهنگی و استحاله هویتی کشور از طریق آمریکا نیز جلوگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها