در پی تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر برچسب‌گذاری کالاهای اسرائیلی تولیدشده در اراضی اشغالی، بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای اروپا فروش این کالاها را متوقف کرد.
کد خبر: ۸۵۸۵۷۸

اتحادیه اروپا چندی پیش از تصمیم برچسب‌گذاری کالاهای اسرائیلی که در اراضی اشغالی ساخته می‌شود، حمایت کرده بود. این طرح شامل مجموعه‌ای از دستور‌العمل‌ها برای برچسب‌گذاری کالاهایی است که در شهرک‌های اسرائیلی در اراضی اشغالی، قدس شرقی و بلندی‌های جولان تولید می‌شود؛ این مناطق در جنگ شش روزه 1967 اشغال شد. به موجب قوانین بین‌المللی، این شهرک‌ها غیرقانونی تلقی شده و مانعی عمده در روند تلاش‌ برای «صلح» است.

علاوه بر این، سه نهاد یا شرکت در آمریکا و انگلیس نیز طی روزهای اخیر در سه حوزه مختلف رژیم صهیونیستی را تحریم کرده‌اند. به گزارش منابع خبری، یک انجمن علمی آمریکایی با نام «انجمن انسان‌شناسی آمریکا» در نشست سالانه این گروه در کلورادو، قطعنامه‌ای برای تحریم نهادهای آکادمیک رژیم صهیونیستی تصویب کرد. براساس این گزارش، این حرکت که به‌منظور حمایت از جنبش «تحریم، عدم‌سرمایه‌گذاری و انزوای اسرائیل» انجام شد، با 1040 رای موافق و 136 رای مخالف به تصویب رسید و قرار است رای‌گیری نهایی در این باره طی ماه‌های آینده انجام شود. از انگلیس نیز خبر می‌رسد کمیته اجرایی حزب کارگر با تصویب قطعنامه، شرکت امنیتی G4S را تحریم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها