هجمه‌ای دیگر علیه رسانه ملی؛ این بار انتقادات، دامنگیر گزارشی شده که صبح چهارشنبه گذشته ازرادیوایران پخش و دستاویز جدیدی شد تا گزارش تجمع غیرقانونی عده‌ای در اعتراض به کشتار منافقین در پایگاه لیبرتی، آماج پرخاشگری‌ها علیه صداوسیما قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۵۸۳۱
متن و حاشیه یک گزارش رادیویی

گزارش رادیو ایران همان گونه که متن کامل آن را در ستون سمت راست می‌بینید، از تجمع غیرقانونی گروهی مقابل زندان اوین خبر می‌داد که با منافقین کشته شده در لیبرتی ابراز همدردی وکشتار آنان را محکوم می‌کردند. در آن سو، اما خانواده هاشمی حضور داشتند که از بی گناهی مهدی هاشمی می‌گفتند و بخشی از این گزارش رادیویی به صحبت‌های همسر و دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اختصاص داشت. این که چرا عده‌ای از پخش این گزارش برآشفته و رسانه ملی را مورد هجمه اعتراض‌ها قرارداده‌اند، مورد سوال است. چراکه به راحتی می‌شد دریافت که این گزارش دو موضوع مستقل را مورد واکاوی قرار می‌دهد و همزمانی روایت تجمع هواخواهان منافقین مقابل اوین از یک طرف و حضور خانواده مهدی هاشمی و گفت‌وگو با آنان بخش مستقل گزارش اولیه است که چندی پیش به طور کامل از یک شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان به روایت یکی از معاندین نظام پخش شد ؛ ولی در آن زمان مخالفتی به همراه نداشت!

روشنگری در رسانه ملی

مهدی شهاب تالی، مدیرکل پخش اخبار رادیو که مسئولیت مستقیم تولید و پخش اخبار رادیویی صدا و سیما را به عهده دارد در مصاحبه با جام‌جم گفت: چهارشنبه گذشته در برنامه پیک بامدادی گزارشی 5 دقیقه ای با موضوع منافقین و عملکرد این گروهک تروریستی از ابتدای انقلاب تا به امروز آن هم به صورت بسیار خلاصه و مختصر پخش شد. از این قبیل گزارش‌ها و روشنگری‌ها که چهره واقعی منافقین را نزد افکار عمومی جهانی به‌وضوح نشان می‌دهد در رسانه ملی معمول بوده است.

وی افزود: متاسفانه در چند روز اخیر شاهد هجمه به رسانه ملی به واسطه پخش رادیویی این گزارش مستند هستیم و دفتر یکی از مسئولان بلندپایه نظام نسبت به این گزارش واکنش نشان داده است. در پی آن برخی رسانه‌ها و سایت های خبری نزدیک یا طرفدار وی هم با تولید خبر، این گزارش را بهانه‌ای برای حمله به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یافتند.

منبع گزارش؛ صدای آمریکا

مدیرکل پخش اخبار رادیو گفت: واقعیت این است که پس از عملیات نیروهای نظامی و مردمی عراق علیه پایگاه لیبرتی، عده‌ای از حامیان و طرفداران این گروهک مقابل زندان اوین تجمع کرده و در حمایت از این گروهک شعار داده و حمله را محکوم کردند. در این گزارش 5 دقیقه ای که اکثر آن درباره منافقین است مدت زمان بسیار اندکی البته به صورت مستقل به خانواده هاشمی (مادر و خواهر مهدی هاشمی) اشاره شده است.

شهاب تالی تصریح کرد: برای تنویر افکارعمومی و در پاسخ به آن دفتر محترم و برخی رسانه باید اعلام کنم گزارش پیک بامدادی بر اساس گزارش تصویری شبکه صدای آمریکاست که چندی پیش توسط محمد نوری‌زاد (چهره محبوب و خبرساز صدای آمریکا) تهیه شد. گزارش کامل تجمع و مصاحبه چند دقیقه ای خانواده مورد نظر توسط شبکه VOA (صدای آمریکا) پخش شد.

وی افزود: سوال اینجاست که چگونه است وقتی گزارش کامل این مصاحبه از شبکه VOA پخش می شود دفتر، خانواده و سایت‌های نزدیک به این خانواده محترم هیچ گونه عکس‌العملی نشان نمی‌دهند اما بعد از چند روز وقتی رسانه ملی تنها بخش کوچکی از این برنامه را آن هم به صورت صوتی و نه تصویری پخش می‌کند صداها بلند می شود و موج اعتراضی جدیدی علیه رسانه ملی آغاز می شود؟

براساس گزارش رادیو ایران، عده‌ای در این تجمع پلاکارد به دست درحالی با منافقین همدلی می‌کنند و از کشته شدن حسین ابریشم‌چی طی روزهای اخیر آه وفغان سر می‌دهند که به گواهی تاریخ، این گروهک تاکنون منبع بسیاری از جنایات علیه مردم بی‌دفاع ایران بوده است.

گروهک منافقین سال‌ها حیات سیاسی خود را به صدام حسین گره زده بود. پس از سرنگونی دیکتاتور عراق، به مهمان ناخوانده در این کشور بدل شد. مردم عراق که نمی‌توانند همکاری‌ و همدستی این گروهک را با دیکتاتور مخلوع فراموش کنند، از همان ابتدا خواستار اخراج و بیرون راندن منافقین از کشورشان شدند؛ خواسته‌ای بحق که البته تا به امروز در پس حمایت کشورهای غربی از این گروهک به‌طور کامل محقق نشده است. با این حال، گهگاه گروه‌های عراقی ساکت ننشسته و راسا به مقابله با این گروهک و اعضایش می‌پردازند. آخرین این اقدامات هم حمله خمپاره‌ای جنبش جیش‌المختار به پایگاه لیبرتی به عنوان آخرین پایگاه بازماندگان منافقین بود که به هلاکت 25 نفر از آنها از جمله حسین ابریشم‌چی منجر شد.

همه اینها در حالی است که احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارش‌های یکسویه خود، ایران را به سرکوب مخالفان متهم می‌کند! قضاوت با شما خوانندگان...

2 موضوع مستقل در گزارش پیک بامدادی

این گزارش دو موضوع مستقل را واکاوی می‌کند . همزمانی روایت تجمع هواخواهان منافقین مقابل اوین از یک طرف و حضور خانواده مهدی هاشمی و گفت‌وگو با آنان تابع و البته موضوع جداگانه گزارش اولیه است که چندی پیش به طور کامل از یک شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان به روایت یکی از معاندین نظام پخش شد ؛ ولی در آن زمان مخالفتی به همراه نداشت!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها