مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

سایه وحشت بر سر ال کلاسیکو +تصاویر

برنامه "ورزش بدون ویرایش" تنها برنامه ورزشی رسانه ملی است که از متن تا حاشیه بدون ویرایش و شفاف مردم را از رویدادهای مهم و روز ورزشی آگاه می کند.
کد خبر: ۸۵۷۸۳۱
فرامرز ظلی: برخی از دلال های نا سالم فوتبال را احاطه کرده اند
به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، این برنامه هفته گذشته به موضوع مهم "پدیده شوم بازیکن سالاری "پرداخت و بیژن ذوالفقار نسب فرامرزظلی پیشکسوتان فوتبال و افشین عبدالهیان کارشناس رسانه این موضوع رابررسی قرار کردند.
ذوالفقارنسب:مدیران باشکاه ها باید بحث فرهنگی را در اواویت قراردهند

بیژن ذوالفقار نسب پیشکسوت فوتبال در مورد معضل بازیکن سالاری بیان کرد:متاسفانه پدیده بازیکن سالاری در ورزش بخصوص فوتبال به یک آفت شوم تبدیل شده و باید با کمک وزارت ورزش و جوانان فدراسیون های مربوطه و مسولان ورزشی مانند مدیران باشگاهها با این بیماری مزمن برخورد قاطعی صورت گیرد.
وی در ادامه افزود:ورود چنین پدیده آفت زایی در ورزش کشور در شان جامعه ما نیست و امیدوارم مدیران ما به بحث فرهنگی بیشتر توجه کنند و این مشکلی که تازه در ورزش ما به وجود آمده و در حال پیشروی است از پیشرفت بی رویه آن جلوگیری کنند.
وی اظهار کرد:کسانی که به سلامت و ورزش مردم و فرهنگ جامعه اهمیت می دهند باید برای ریشه کردن این مشکل پیش قدم شوند و این امر باید ابتدا از مدارس و مراکز آموزشی شروع و به خانواده ها نفوذ کند.
ذوالفقار نسب عنوان کرد:در حقیقت ویژگی اخلاقی برخی از بازیکنان و ورزشکاران مسبب اصلی به وجود آمدن چنین وضعیتی است ءو فقط ورزشکارانی که توقع بدست آوردن جایگاهی دارند که در حد آن موقعیت نیستند و البته مربی هم در مقابل طمع آنها نرمش نشان می دهد به این بیماری مبتلا شده اند.

فرامرز ظلی:برخی از مدیران باشکاهها خود مسبب بازکن سالاری هستند

فرامرز ظلی پیشکسوت فوتبال بیان کرد: وقتی در جامعه ورزشی از اخلاق و رفتار و منش درست صحبت به میان می آید و از سویی باشگاهها هم همیشه ادعای فعالیت فرهنگی دارند اما در عمل اقدام مهمی انجام نمی دهند و این مشکل ناخودآگاه اتفاق می افتد.
وی در ادامه افزود:مدیران برای رسیدن به اهدافی که از قبل در ذهنشان شکل گرفته بذر بازیکن سالاری در زمین فوتبال پاشیده و نا آگاهانه این میوه بی خاصیت که علف هرز هم آن را همراهی کرده رشد می دهند البته پرداخت پولهای هنگفت بی حساب و کتاب به بازیکنان هم در بروز این مشکل بی تاثیر نیست.

پیشکسوت فوتبال گفت: کلمه سالار به خودی خود معنی بزرگ -رهبر را در خود جای داده و به کسی اطلاق می شود که مردم جامعه به او اقتدا کرده و احترام خاصی می گذارند و دیگران به از او عنوان الگوی منش اخلاقی یاد می کنند ءاما به دلیل اینکه برخی از بازیکنان توسط عوامل گوناگون بزرگ نشان داده می شوند و از آنجائیکه در جامعه ما الگوی محکم و غیر قابل تغییری وجود ندارد مردم مجبورند به سمت بازیکنان روی آورند که نتیجه منفی "بازیکن سالاری زا به بار می آورد.

فرامرز ظلی اظهار کرد:امروزه دلاریسم به یک آفت در ورزش تبدیل شده است البته دلال ها قابل احترام هستند اما این افراد باید شرایط موجود در جامعه را بسنجند اما متاسفانه برخی از دلال های ناسالم انگشت طمع خود را در ورزش بخصوص فوتبال فرو کرده و با تمام وجود به آن چنگ زده می زنند .

وی در ادامه بیان کرد:وقتی برخی از مسولان ورزشی یکی بازیکن خارجی را دعوت کرده و از سویی دیگر یک باشگاه از او برای بازی در تیمش دعوت می نماید و فقط 10دقیقه بازی می کند و همان بازیکن به یک سالار تبدیل میشود نقطه شروع این افت است.
حسین کلانی: اختلافات فرهنگی در بازیکن سالاری تاثیر دارد
حسین کلانی پیشکسوت فوتبالء میهمان تلفنی برنامه ورزش بدون ویرایش بیان کرد:در حال حاضر کی روش برنامه خوبی در پیش گرفته ءو به دلیل اینکه در رقابتها از بازیکنان جوان استفاده می کند به زودی به موفقیت خواهد رسید.
وی در ادامه افزود:من با حضور مربی خارجی در تیمهای کشورمان مخالف هستم به دلیل اختلافات فرهنگی که بین باریکنان ایرانی و مربی خارجی وجود دارد میزان تاثیر گذاری و شانس موفقیت را تا حدی پایین می آورد
کارشناس رسانه ای: عدم حمایت برخی از مدیران باشگاهها از مربیان در بروز این معضل تاثیردارد
افشین عبدالهیان کارشناس رسانه ای میمان تلفنی این برنامه بیان کرد:در بروز پدیده بازیکن سالاری عوامل مختلفی نقش دارد. به عنوان مثال در سال 90 یک مربی به نام لوکا بوناچیچ سرمربی یکی از تیمهای کشورمان بود در یک مقطع زمانی 1یا 2 بازیکن دیرتر برای تمرین حضور یافتند و مربی این دونفر را کنار گذاشت و به نعبیری آنهارا تنبیه کرد. اما مدیر عامل آن باشگاهء بجای اینکه از عملکردش قدرانی کند ادامه فعالیتش را به نتیجه بازی آینده موکول کرد.
کارشناس رسانه ای در ادامه افزود:امسال طبق قانون تمام تیمها میتوانند 18بازیکن بالای 23 را در خود جای دهند تیم سپاهان 2 بازیکن خارجی را در شروع مسابقات از دست دادو حاج صفی و نوید کیا هم در این تیم نبودند و سپاهان فقط با دارابودن 14بازیکن به فعالیت خود ادامه داد این قانون با وجد اینکه قصد حمایت داشت اما در تیمی مانند سپاهان دست فرکی را بست تا جایی که این مربی معروف وسرشناس نمی دانست چه اقدامی باید انجام دهد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها