معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: دوره آموزشی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش از ابتدای آذر ماه آغاز می‌شود و افراد در طول دو ترم تحصیلی با حضور اساتیدی از دانشگا‌ه‌های مختلف آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند
کد خبر: ۸۵۴۳۷۵
چه کسانی معلم نمی شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، نعمت الله موسی پور درخصوص برگزاری دوره‌های آموزشی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش اظهار داشت:‌ دوره آموزشی از ابتدای آذر ماه آغاز می‌شود و براین اساس ترم نخست تحصیلی تا اواخر اسفند به پایان رسیده و ترم دوم تحصیل از نیمه فرودین آغاز می‌شود.

وی افزود: بعد از پایان ترم دوم تحصیل، فرصت یک ماهه‌ای را در فصل تابستان داریم تا آزمون جامعی را به منظور بررسی عملکرد شرکت کنندگان در دوره آموزشی برگزار کنیم و پس از آن گزارش عملکرد افراد شامل وضعیت پیشرفت تحصیلی آنها به وزارت آموزش‌وپرورش ارائه می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ آزمون جامعی که پس از پایان دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود چند مؤلفه‌ای است. محور نخست مربوط به دروسی است که داوطلبان در دو ترم تحصیلی گذارنده‌اند. محور دوم مربوط به عملکرد فرد در ترم‌های تحصیلی است. محور سوم توان عملکردی افراد را بررسی می‌کند یعنی اینکه فرد در موقعیت شغل معلمی تا چه اندازه قادر به تشخیص و واکنش صحیح است. محور چهارم مربوط به گزارش اساتید از توان تئوری و عملی افراد است و به اصطلاح پوشه کاری برای آنها تنظیم می‌شود که نشان می‌دهد در طول دو ترم تحصیلی عملکرد واقعی افراد به چه صورت بوده است.

موسی پور بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان پیشنهادی را مطرح کرده است مبنی براینکه افراد دارای امتیاز پایین به آموزش و پرورش وارد نشوند. براین اساس سه سطح در نظر گرفته‌ایم، افرادی که موفق به دریافت گواهی معلمی می‌شوند به آموزش و پرورش راه می‌یابند، افرادی که گواهی مشروط اخذ می‌کنند نیز به آموزش و پرورش راه می‌یابند اما یک سال فرصت به آنها داده می‌شود تا سطح خود را بالا برده و سال بعد در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند. افرادی که امتیازات لازم را کسب نمی‌کنند نیز به آموزش و پرورش وارد نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 1800 نفر در دانشگاه رجایی و 3200 نفر در دانشگاه فرهنگیان آموزش‌های لازم را دریافت خواهند کرد، گفت:‌ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسط دانشگاه رجایی و آموزش‌های مربوط به رشته‌های نظری و مراقبان سلامت و مربیان پرورشی در دانشگاه فرهنگیان ارائه می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد:‌ تلاش شده تا آموزش‌های خوبی را به پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ارائه کنیم و در این رابطه از اساتید خارج از دانشگاه فرهنگیان و اساتید مطرح سایر دانشگاه‌ها بهره خواهیم برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها