سرقتی عجیب در روسیه

اتوبانی که دزدیده شد!

مرد شیک‌پوش که در پوشش خریدار، خودرو سرقت می‌کرد، پس از سرقت ده‌ها خودرو در دام پلیس گرفتار شد.
کد خبر: ۸۵۳۵۴۳
شگرد عجیب مرد شیک‌پوش برای سرقت خودرو

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، 19 بهمن سال گذشته پسری جوان هراسان با مراجعه به پلیس از سرقت خودرویش توسط مردی 40 ساله به نام روح‌الله در خیابان اتحاد خبر داد.

این مرد در شکایتش مدعی شد: چند روز قبل برای فروش خودروی ال90 خود در روزنامه آگهی چاپ کردم. بعد از چند تماس، مرد خوش‌تیپی به من مراجعه کرد و پس از بازدید خودرو با پرداخت 500 هزار تومان بیعانه برای تعویض پلاک و انتقال اسناد با من قرار گذاشت. امروز پس از تعویض پلاک به یک دفترخانه رفتیم و خریدار مدعی شد بعد از انتقال سند به بانک می‌رویم و پول را پرداخت می‌کند. به حرفش اعتماد کردم و بعد از این که سند را به نامش زدم، به طرف بانک رفتیم. در نزدیکی بانک، او با تهدید چاقو مرا از خودرو به بیرون پرت کرد و با سرقت خودرو فرار کرد.

آغاز تحقیقات

با ارجاع پرونده به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت، تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تحقیقاتشان را برای دستگیری روح‌الله آغاز کردند.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه داشت، این بار زنی 35 ساله با مراجعه به پلیس از سرقت خودروی لیفانش توسط مردی جوان خبر داد.

این زن در شکایتش گفت: قصد فروش خودرویم را داشتم که مردی40 ساله به عنوان خریدار مراجعه کرد و قرار شد بعد از انتقال سند، پول خودرو را در قالب چک تضمینی بدهد. وقتی خودرو را به نام او زدم، او برای گرفتن چک مرا به سمت بانک برد، اما در میان راه با تهدید چاقو خودرو را سرقت کرد.

ماموران که احتمال می‌دادند این سرقت نیز کار روح‌الله باشد، تحقیقاتشان را برای شناسایی او آغاز کردند که همزمان هشت نفر دیگر که قربانی مرد کلاهبردار شده و خودروی خود را به نام او زده بودند با مراجعه به دادسرا و پلیس آگاهی از مرد 40 ساله شکایت کردند.

یکی از مالباختگان در شکایتش به بازپرس پرونده گفت: قصد فروش خودروی پرشیایم را داشتم که روح‌الله به من مراجعه کرد. او بسیار شیک‌پوش بود، به همین دلیل به او اعتماد کردم و قرار شد بعد از انتقال اسناد، پول خودرو را بگیرم. بعد از انجام کارهای نقل و انتقال به سمت بانک رفتیم که مرد کلاهبردار مقابل کیوسکی توقف کرد و از من خواست برایش سیگار بخرم؛ چون به او اعتماد داشتم پیاده شدم تا خرید کنم، اما مرد کلاهبردار خودرو را به سرقت برد.

در حالی که هیچ سرنخی از روح‌الله در دست نبود، 20 مهر امسال راننده خودرو ال90 در تماس با پلیس از شناسایی مرد کلاهبردار در دادسرای شهید محلاتی خبر داد. با حضور پلیس در دادسرا، روح‌الله بازداشت و در بازجویی‌های اولیه منکر سرقت خودروی پسر جوان شد.

روز چهارشنبه گذشته مرد 40 ساله پس از انتقال به دادسرای ویژه سرقت در بازجویی‌ها منکر سرقت شد و ادعا کرد: من تمام این خودروها را از شاکیان خریده‌ام و پس از پرداخت پول، سند به نام من منتقل شد. تعدادی از خودروها را به عمه‌ام فروختم و او نیز خودروها را به نام مادرم کرد.

اعتراف به سرقت 400 میلیونی

متهم که همچنان منکر کلاهبرداری و سرقت خودروها بود، وقتی با چند شاکی روبه‌رو شد، با قبول اتهاماتش به سرقت بیش از 15 خودرو اعتراف کرد و گفت: با چرب‌زبانی و معرفی خود به عنوان فردی پولدار، اعتماد مالباخته‌ها را جلب می‌کردم و پس از انتقال سند به نام خودم، در یک فرصت مناسب خودرو را سرقت می‌کردم. اگر فرصت سرقت خودرو پیش نمی‌آمد، با تهدید چاقو مالک را پیاده می‌کردم. بعد هم در کمترین زمان، خودروها را وکالتی به فروش می‌رساندم. در این مدت با سرقت خودروها و فروش آنها بیش از 400 میلیون تومان به جیب زدم.

با اعترافات کلاهبردار 40 ساله او با دستور علی وسیله ایزد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 بازداشت و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

همچنین با توجه به شیوه متهم در سرقت و احتمال ارتکاب جرایم بیشتر توسط او، سرپرست دادسرای ویژه سرقت با دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم در رسانه‌ها، از مالباختگانی که به این شیوه توسط متهم مورد کلاهبرداری و سرقت قرار گرفته‌اند، خواست برای ثبت شکایت به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت و پلیس آگاهی مراجعه کنند.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها