یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه برخی از مردم جامعه به آیات قرآن کریم و دستورات الهی عمل نمی‌کنند، گفت: بارها گفتیم که دیرکردی که توسط بانک‌ها از مردم اخذ می‌شود، ربا و حرام است اما متاسفانه مسئولان به این امر توجه نکرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۳۲۱۹
اخذ دیرکرد بانکی حرام است/ چرا مسئولان توجه ‌نمی‌کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور با اشاره به اینکه مسلمانان باید اهمیت ویژه‌ای به قرآن کریم بدهند، اظهار کرد: فعالیت در حوزه علوم قرآنی بخش‌های مختلفی دارد.

وی افزود: تلاوت، ترجمه، تفسیر صحیح قرآن کریم، از نکاتی است که باید مورد توجه مسلمانان قرار بگیرد که در این راستا تلاوت قرآن کریم سبب آشنایی بیشتر علما و فقها با اسلام می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دشمنان اسلام تفسیرهای نادرستی از آیات قرآن کریم دارند، گفت: در آیات مختلفی همچون مباهله و جنگ احزاب آنان سعی می‌کنند نقش اهل بیت (ع) را در اسلام کمرنگ نشان دهند که علما و فقهای جهان اسلام باید پاسخ درستی در برابر اینگونه تفاسیر ارائه کنند و این تفسیرهای نادرست را مورد نقد قرار دهند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: تعقل و تفکر در آیات قرآن کریم بسیار حائز اهمیت است، تعقل و تفکر در آیات قرآن کریم سبب می‌شود تا بتوانیم به دستورات الهی عمل کنیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: توجه به عفاف و حجاب، گرانی و مشکلات اقتصادی از دیگر مسائلی است که متاسفانه کمتر مورد توجه مسئولان و مردم قرار گرفته است و باید تلاش کنیم به آیات الهی توجه نشان دهیم و به آنها عمل کنیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی بیان کرد: هر فردی به میزان قدرتی که دارد باید در مسیر عمل به قرآن کریم و احیای این امر الهی تلاش کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
٧٠٤
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
۰
۰
مردم محترم پای بند موارد شرعی و عرفی می باشند و معنی حلال وحرام را می فهمند ورعایت می كنند وبه فرمایشات حضرات علما احترام وعمل كنند
نرم افزار موبایل
-
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
۰
۰
تازه از دیركردم سود میگیرن
امیر
Germany
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
۰
۰
... به وظیفه دینی خود عمل كرد در رابطه با سود بانكی هم اگر صحبتی می كرد خوب بود چون این سودها بیشتر به ربا شبیه هستند نه چیز دیگری.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
۰
۰
اون كه حل شد اسمشو تغییر دادن به وجه التزام حلال شد!!!...
123
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
۰
۰
آیت الله حسین نوری همدانی با تشكر از شما كه با قاطیت اظهارنمودید ...!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها