اهالی قلم و نشر در آغاز هفته کتاب از نجات «یار مهربان» می‌گویند

کتاب زنده می‌ماند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از حضور بیش از 181 ناشر کشوری در نمایشگاه بزرگ کتاب در سمنان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۲۱۳
نمایشگاه کتاب استان سمنان با حضور 181 ناشر برپا می شود

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدرضا سوقندی گفت: این نمایشگاه امروز با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار سمنان افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب استان در سمنان در 122 غرفه و با حدود 33 هزار عنوان کتاب، در سالن غدیر سمنان برپا می شود.

سوقندی با اشاره به حضور 11 ناشر استانی در این نمایشگاه گفت: یک هزار و 800 عنوان کتاب ناشران استانی در این نمایشگاه عرضه می شود.

وی با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی که از مهمترین فرهنگ هاست، اظهار داشت: کتاب مادر تحول، تمدن و فرهنگ است و میزان مطالعه، کتاب، کتابخانه و کتابخوان و مطالعه به عنوان شاخص فرهنگ محسوب می شود.

سوقندی با اشاره به تخفیف 30 درصدی کتابها در این نمایشگاه اظهار داشت: 20 درصد تخفیف با خرید بن کتاب و 10 درصد تخفیف توسط ناشران برای علاقه مندان کتاب در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب سمنان را صبح ها از 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 20 اعلام کرد و گفت: در صورت استقبال مراجعین، زمان بازدید از نمایشگاه کتاب در سمنان تا ساعت 20:30 و حتی 21 تمدید می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست از رونمایی 92 عنوان کتاب همزمان با آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب در سمنان خبر داد و افزود: این کتابها در سال 94 توسط ناشران استانی در شمارگان 88 هزار و 800 جلد در استان سمنان به چاپ رسیده و منتشر شده است.

سیما رجبی یادآور شد: در هفته کتاب و کتابخوانی که از بیست و سوم آبان آغاز می شود نیز 15 عنوان رونمایی می شود.

وی با اشاره به فعالیت 26 موسسه انتشاراتی در این استان گفت: 11 موسسه در سمنان، چهار موسسه در شهرستان شاهرود، هشت موسسه در دامغان و سه موسسه در گرمسار فعال است.
رجبی افزود: علاوه بر این موسسه ها، 77 چاپخانه نیز در استان سمنان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سالانه شمار زیادی کتاب از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بین کتابخانه های عمومی، ادارات، کانون های مساجد و ... توزیع می شود، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون به ارزش 250 میلیون ریال کتاب در بین این دستگاه ها و مراکز توزیع شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان از چهاردهم آبان، خاطرنشان کرد: همزمان با برپایی این نمایشگاه برنامه های فرهنگی و هنری و ادبی مختلفی در سمنان برگزار می شود که تجلیل از فعالان فرهنگ مکتوب، برگزاری نشست های ادبی، نقد کتاب، تجلیل از خادمان چاپ و نشر و دوسالانه کتاب سمنان و ... از مهمترین این برنامه ها است.

نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان پنجشنبه این هفته در سالن بزرگ غدیر سمنان واقع در بلوار بسیج، با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح می شود.

سمنان – خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها