گفت‌وگو با ندا شهسواری، بانوی شماره یک پینگ‌پنگ ایران در آستانه رقابت‌های انتخابی المپیک

آرزوهای بزرگ ندا

شهسواری، از قهرمانی جایزه بزرگ تا سهمیه ریو

صدای‌ المپیک‌ می‌آید!

برای ندا شهسواری که عادت کرده صف‌شکن باشد، اول شدن اتفاق غریبی نیست. ستاره تنیس روی‌ میز بانوان ایران این‌بار قهرمان رقابت‌های جایزه بزرگ ایران شد تا نشان دهد برای تکرار افتخار بزرگی که چهار سال پیش به دست آورد یک دنیا انگیزه دارد.
کد خبر: ۸۵۲۴۶۱
صدای‌ المپیک‌ می‌آید!

ندا یکه‌تاز پینگ‌پنگ بانوان در تمام این سال‌ها بوده است. نخستین بانوی المپیکی ایران در این رشته که چهار سال پیش در یک رقابت تاریخی توانست سهمیه المپیک را بگیرد تا تنیس روی میز ایران در بزرگ‌ترین جشنواره ورزشی جهان، یک نماینده بانو هم داشته باشد.

این حضور اگرچه زیر سایه درخشش غرورانگیز نوشاد محو شد، اما هر چه بود نام او را به‌عنوان اولین ثبت کرد.

چهار سال بعد از آن اتفاق مهم، ندا هنوز نفر اول تنیس روی میز بانوان است؛ هرچند این‌بار فاصله‌اش با رقبای داخلی به اندازه یک توپ پینگ‌پنگ کم شده است.

همین چند هفته پیش و در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند بود که ندا شهســواری قافیه را به مریم صامت واگذار کرد تا رقیبش بهترین عملکرد را در میان اعضای تیم ملی داشته باشد.

با این حال ندا هفته گذشته و در تورنمنت جایزه بزرگ تهران، این عقب‌ماندگی خفیف را جبران کرد و با وجود شکست مقابل مریم صامت، این‌بار عنوان قهرمانی را به دست آورد.

او در این رقابت‌ها موفق به شکست هر دو بازیکن کره‌شمالی شد و با 21 امتیاز و یک باخت مقابل مریم صامت جایزه 500 دلاری مسابقات را به دست آورد.

سین سون کره‌ای نیز با یک شکست به شهسواری و کسب 21 امتیاز در مکان دوم ایستاد و مریم صامت دیگر ملی‌پوش ایران با 19 امتیاز در مکان سوم قرار گرفت.

دشواری‌های دستیابی به بلیت ریو

با اتمام رقابت‌های جایزه بزرگ تهران ندا شهسواری حالا برای سهمیه المپیک نقشه کشیده است. او یک‌بار در لندن طعم المپیک را چشیده و حالا می‌خواهد برای دومین بار پای به این جشنواره بزرگ جهانی بگذارد تا یک رکورد جاودانه را برای خود خلق کند.

این‌بار اما اوکی کردن بلیت المپیک از دوره قبلی دشوارتر است. در دوره قبل سهمیه المپیک به شکل منطقه‌ای توزیع می‌شد و ندا شهسواری در رقابت‌های آسیای میانه و در تقابل با حریفان تقریبا همتراز توانست سهمیه را بگیرد.

اما برای المپیک ریو دیگر از سهمیه منطقه‌ای خبری نیست و سهمیه در رقابت‌های قاره‌ای توزیع می‌شود و از همین رو کسب سهمیه المپیک با توجه به تعدد قدرت‌ها و مدعیان فوق‌العاده دشوار است.
رقابت‌های انتخابی المپیک اواخر امسال در هنگ‌کنگ با حضور تمامی پینگ‌پنگ‌بازان قاره برگزار می‌شود و شهسواری و دیگر ملی‌پوشان باید شانس خود را در این آزمون سخت امتحان کنند. آزمونی که گذر از آن دشوار به‌نظر می‌رسد.

ضمیمه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها