ادغام ورزش با جوانان از ابتدا اشتباه بود، چون چالش‌های حوزه ورزش آنقدر زیاد است که مشکلات جوانان در حاشیه آن قرار گرفته و به چشم نمی‌آید. در این بین نباید فراموش کرد که ورزش بخشی از نیاز جوانان است و در واقع همه نیاز جوانان کشور که جمعیت‌شان حدود 24 میلیون نفر برآورد می‌شود، نیست.
کد خبر: ۸۵۱۰۷۷
جوانان در اولویت نیستند

نتیجه ادغامی که در حوزه جوانان صورت گرفت این شد که کارهای کوچکی نیز که برای کمک به آنها قبلا صورت می‌گرفت، متوقف شده ولازم به تاکید است که با چنین رویکردی نمی‌توان مشکلات آینده‌سازان کشور را برطرف کرد؛ زیرا اکنون جوانان با بحران‌های زیادی مانند اشتغال، مسکن، ازدواج و غنی‌سازی اوقات فراغت روبه‌رو هستند. در واقع این مباحث اکنون سردرگم بوده و در حاشیه قرار گرفته است. وقتی در وزارت ورزش و جوانان تمرکز بر فعالیت‌های ورزشی باشد نمی‌توان مشکل جوانان را برطرف کرد.

افزون بر این هیات دولت اعلام کرده فعلا قصد ارائه لایحه تفکیک جوانان از ورزش را ندارد، این در حالی است که در مجلس نیز تا چند روز دیگر مسائلی مانند بودجه و برنامه ششم مطرح می‌شود، به همین دلیل فرصتی برای نمایندگان وجود ندارد تا طرح تفکیک را دنبال کنند.

باید یادآور شد رسیدگی به مشکلات جوانان برای دولت نیز در اولویت قرار ندارد، چون اکنون پرداختن به مسائل سیاسی، بین‌المللی و اقتصادی مورد توجه دولت است، اما با عنایت به این که جوانان نسل پویا و سازنده این مملکت هستند نباید مسیر را اشتباه برویم، در واقع جوانان تحول‌آفرین هستند و آنها را باید مدیران آینده کشور دانست، بنابراین نباید نسبت به جوانان بی‌اعتنا و بی‌اعتماد باشیم.

ابوالقاسم جراره

سخنگوی فراکسیون جوانان مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها