نبود راهنمای بالینی، درمان‌های غیرضروری و هزینه‌های هنگفت را به نظام سلامت تحمیل می‌کند

هزینه‌تراشی، تاوان درمان‌های غیرواقعی

کمبود نیرو و پرداخت نشدن مطالبات، مهم‌ترین چالش طرح تحول سلامت

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این که مطالبات معوق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به هفت ماه رسیده است، گفت: کمبود نیرو و پرداخت نشدن مطالبات از چالش‌های طرح تحول نظام سلامت است.
کد خبر: ۸۵۰۷۸۲

به گزارش ایسنا، محمد حاجی‌آقاجانی افزود: فاصله بین خدمت تا دریافت مطالبات، خدمات‌رسانی را مشکل می‌کند. وی با اشاره به این که مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به هفت ماه رسیده است، گفت: همراهی سازمان‌های بیمه‌گر و پرداخت به‌موقع مطالبات از نکات مهم و تاثیرگذار در اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

وی کمبود نیروی انسانی را دومین مشکل در اجرای این طرح عنوان کرد و یادآور شد: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت 9000 پرستار در سراسر کشور جذب شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به کمبود پرستار آموزش‌دیده در کشور، اضافه کرد: باید در بحث آموزش پرستاران بیش از پیش همت به خرج دهیم.

رئیس‌جمهور ورود کند

همچنین عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به این که اجرای قانون تجمیع بیمه‌ها هرگز باعث بحران نمی‌شود بلکه اگر طرح تحول سلامت شکست بخورد بحران ایجاد می‌شود، گفت: باید رئیس‌جمهور شخصا برای تجمیع بیمه‌ها ورود کند و مجلس نیز این موضوع را از دولت مطالبه کند.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر کائیدی در پاسخ به این پرسش که چرا پس از پنج سال قانون تجمیع بیمه‌ها اجرا نمی‌شود، گفت: متاسفانه در مملکت ما وزارتخانه‌ها قوانین را اجرا نمی‌کنند، در حالی که باید بیمه‌ها در پنج سال اخیر تجمیع می‌شدند. بنابراین ما باید قانون را اجرا کنیم و یک بیمه پایه ایجاد شود.

کائیدی با اشاره به این موضوع که وزیر رفاه عنوان کرده بود تجمیع بیمه‌ها باعث ایجاد بحران اجتماعی می‌شود، افزود: خیر. اجرای قانون تجمیع بیمه‌ها هرگز باعث ایجاد بحران اجتماعی نمی‌شود؛ اگر می‌خواهیم سال 1404 در منطقه اول باشیم، باید چنین قوانینی را اجرا کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بنابر این مجلس باید از دولت تجمیع بیمه‌ها را مطالبه کند. امروز ما مشاهده می‌کنیم با اجرای طرح تحول سلامت ده میلیون نفر بیمه شده‌اند اما از طرفی هم می‌بینیم تعداد دارندگان دفترچه بیمه از تعداد جمعیت کشور بیشتر است و این باعث بحران می‌شود. این مسائل ناشی از آن است که برنامه‌ای در این حوزه وجود ندارد.

کائیدی با اشاره به این که برنامه پنجم در حال اتمام است و دوره مجلس نیز دارد به پایان می‌رسد، گفت: بنابراین باید هر چه سریع‌تر موضوع تجمیع بیمه‌ها فیصله یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که همه مردم از طرح تحول سلامت سود بردند و هدف از این طرح جلب رضایت مردم بوده است، تاکید کرد: بر این اساس وزارت رفاه حتما برای ادامه این طرح کمک کند و از آن طرف نیز اصلاحات مورد نظر در طرح تحول سلامت در حوزه‌های بهداشت و آموزش صورت پذیرد؛ زیرا اگر طرح تحول سلامت شکست بخورد، بحران ایجاد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها