همراه با عزاداری مقام معظم رهبری و رئیس جمهور

مراسم عزاداری شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۹۲۹۹

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌ الاسلام ‌و‌المسلمین پناهیان در سخنانی با اشاره به نمونه‌هایی از عوامل نفوذی و نفوذپذیر در تاریخ اسلام و آسیب‌های سنگینی که از سوی این افراد به جامعه‌ اسلامی وارد شده است، گفت: ایجاد تفرقه و دودستگی از جمله بسترهای نفوذ دشمن است و برای جلوگیری از نفوذ باید دشمن و شیوه‌های نفوذ او را شناخت و همچنین از قرارگرفتن نفوذپذیران در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری جلوگیری کرد.

وی، ولایت‌گریزی را یکی از شاخصه‌های اصلی نفوذپذیران دانست و افزود: باور به قدرت درونی و تقویت عناصر اقتدار داخلی، راه نفوذ دشمن را مسدود می‌کند و برنامه‌ریزی و عمل مسئولان نیز باید به‌گونه‌ای باشد که امید دشمن را ناامید کند. همچنین در این مراسم آقایان سماواتی و مطیعی به ذکر مصیبت و نوحه‌سرایی در رثای حضرت سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل‌العباس علیهماالسلام پرداختند.

در شب عاشورای حسینی، حجت‌‌الاسلام والمسلمین عالی در سخنانی، دعوت و فراخوان حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام برای یاری دین خدا را یک دعوت فراتاریخی و فراگیر خواند و گفت: ظاهر این دعوت، درخواست کمک و یاری است اما در واقع، امام حسین علیه‌السلام به‌دنبال دست گیری، شفاعت و رساندن جذبه‌های الهی به بشریت برای نجات آنهاست.

وی برخورداری از قلب و ضمیر روشن را لازمه توفیق برای اجابت این دعوت انسان‌ساز دانست و افزود: «دنیازدگی»، «فرار از انتخاب راه حق»، «شرط گذاشتن برای یاری دین خدا» و «اولویت دادن به دغدغه‌های شخصی در مقابل دعوت ولی خدا» از جمله موانعی است که انسان را از اجابت دعوت همیشگی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و قرار گرفتن در حلقه نورانی محبین ایشان بازمی‌دارد. در این مراسم همچنین آقایان اکبری و کریمی به ذکر مصیبت حضرت امام حسین علیه‌السلام و نوحه‌خوانی پرداختند.

دیدارهای رئیس‌جمهور در تاسوعا و عاشورای حسینی

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان روز تاسوعا در مرکز خیریه بهشت امام رضا (ع) حضور یافت و با نوجوانان و جوانان این مرکز دیدار کرد و به عزاداری پرداخت.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور دیروز همزمان با عاشورای حسینی، سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با حضور در بیمارستان شهید فیاض‌بخش در منطقه 18 تهران از بیماران بستری در این بیمارستان عیادت کرد. دکتر روحانی پس از بازدید از این مرکز درمانی به خیل عظیم عزاداران حسینی محله خلیج فارس پیوست و همراه با آنان برای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و یاران باوفایش عزاداری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها