خبرگزاری صدا و سیما و جنگ نرم

بازدید آقای سرافراز رئیس رسانه ملی از خبرگزاری صدا و سیما، آن هم به فاصله چند‌روز بعد از دیدار مدیران صدا و سیما با رهبرمعظم انقلاب اسلامی، حاوی این پیام است که خبرگزاری صدا و سیما یکی از ارکان مهم در قرارگاه اصلی مقابله با جنگ نرم است.
کد خبر: ۸۴۸۸۷۴
خبرگزاری صدا و سیما و جنگ نرم

لازمه مقابله با جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای گسترده کنونی، ابتدا داشتن تحلیل جامع و دقیق از شرایط درونی و پیرامونی و به‌دست‌آوردن یک تصویر واقعی از کشور و عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی و استفاده مناسب از ابزارهای موجود و بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای نوین و در نهایت به کارگیری ابتکارها و خلاقیت‌های درونی است.

بر همین اساس در ساختار جدید خبرگزاری صدا و سیما، چارچوب‌های ورودِ تاثیرگذار در فضای مجازی و شبکه‌های ارتباطاتی و اجتماعی نوین دیده شده است.

اگرچه رسانه ملی اکنون در یکی از بحرانی‌ترین شرایط مالی خود به‌سرمی‌برد، اما این وضع مانع از حرکت رو به جلوی خبرگزاری صدا و سیما برای رسیدن به نقطه مطلوب و تبدیل شدن به یک خبرگزاری طراز اول در سطح داخلی و بین‌المللی نخواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما با برنامه‌ریزی دقیق در حال حرکت به سمت شکل دادن یک ساختار متناسب با شرایط جدید و قابلیت انعطاف در شرایط مختلف است.

این خبرگزاری با داشتن چند مزیت نسبی از جمله بهره‌مندی از تصاویر و ویدئوهای فراوان و بعضا اختصاصی از رویدادهای داخلی و خارجی، حضور فراگیر و گسترده در استان‌های مختلف کشور، حضور مناسب در قاره‌های مختلف جهان و بهره‌مندی از کارشناسان فنی مجرب و زیر ساخت‌های خوب فنی و فناوری، می‌تواند در آینده نه چندان دور خبرگزاری طراز اولی باشد که علاوه بر تامین نیازهای خبری و تصویری همه رسانه‌های داخلی، خبر و تصویر واقعی و مستقل از امپراتوری رسانه‌ای استکبار، در سطح بین‌المللی ارائه کند؛ ضمن آن که این خبرگزاری در آینده نه چندان دوری حضور تاثیرگذار در فضای مجازی خواهد داشت.

البته ارائه خبر و تصویرهای قابل عرضه در سطح بین‌المللی نیازمند نگاه و کار حرفه‌ای است که قطعا با توانایی‌های رسانه ملی قابل دستیابی است.

سربازان قرارگاه اصلی مقابله با جنگ نرم در خبرگزاری صدا و سیما مصمم به رسیدن به این نقطه مطلوب و گشودن پنجره‌ای جدید و مستقل در فضای رسانه‌ای جهان و ارائه حقایقی هستند که رسانه‌های تحت سلطه اجازه انتشار آنها را ندارند.

سید مهرداد سیدمهدی - رئیس خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها